| کد مطلب: ۱۹۹۲۲

حمله همزمان حزب‏‌الله به اهداف اسرائیلی

حسن نصرالله: مقر جاسوسی اسرائیل را هدف قرار دادیم

حسن نصرالله: مقر جاسوسی اسرائیل را هدف قرار دادیم

گروه خبر: روز گذشته، حزب‌الله حملات گسترده‌ای علیه مواضع اسرائیلی انجام داد و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در ساعات ابتدایی شب، به تشریح جزئیات این عملیات پرداخت.

بر اساس بیانیه‌ای که مقاومت لبنان صبح دیروز منتشر کرد، این عملیات در پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده بلندپایه شاخه نظامی حزب‌الله انجام شد و ادامه خواهد داشت. ۱۱ سایت نظامی اسرائیلی هدف مرحله اول عملیات مقاومت لبنان قرار گرفتند و پروازهای فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو نیز به علت شرایط امنیتی لغو شد. روز گذشته اسرائیل تائید کرد که در جریان اصابت یک موشک هدایت‌شونده به شناور نظامی در ساحل نهاریا (نزدیک‌ترین شهر ساحلی نزدیک به لبنان) یک نظامی این رژیم کشته و شماری نیز زخمی شدند. حسین مرتضی، خبرنگار نزدیک به حزب‌الله مدعی شد که «انتقام مقاومت لبنان ۳ قسمت دارد؛ حمله بعدی پهپادی است. حمله دوم به زودی و حمله سوم احتمالاً انجام می‌شود.»

دبیرکل حزب‌الله: مقر یگان ۸۲۰۰ را هدف قرار دادیم

سیدحسن نصرالله در سخنرانی شب گذشته خود اظهار داشت: هدف منحصربه‌فرد نظامی در این عملیات، پایگاه اطلاعات نظامی «امان»، یگان «۸۲۰۰» در گلیلوت که عملیات‌های ترور زیادی را انجام می‌دهد و هدف دیگر، پایگاه دفاع هوایی دشمن در «عین شیمیا» بود. اطلاعات ما تاکید می‌کند که تعداد قابل توجهی از پهپادها به این دو هدف اصابت کرده است، ولی دشمن سانسور می‌کند، به زودی حقیقت بر ملا خواهد شد.

پایگاه‌هایی که هدف قرار گرفتند

مقاومت اسلامی لبنان در دومین بیانیه خود، با اعلام اینکه بیش از ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپاد به سمت اهداف مورد نظر شلیک شده، فهرست این سایت‌ها را اعلام کرد. بر اساس این بیانیه «پایگاه نظامی میرون، آشیانه نظامی (سکوی پرتاب موشک) ناوی زیف، پایگاه زعتون، آشیانه نظامی الزاعوره، پایگاه السهل، پادگان‌ها و پایگاه‌های کیلع، یوآو، نفح و یردن در جولان اشغالی سوریه، پایگاه عین زی تیم و پادگان راموت نفتالی» در شمال  هدف حملات حزب‌الله قرار گرفتند. بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی منابع نظامی، شلیک راکت‌ها برای انحراف سامانه گنبد آهنین و باز شدن مسیر پهپادها بوده است.

باز شدن پناهگاه‌ها

به گزارش خبرآنلاین، در پی انجام مرحله نخست حمله انتقامی حزب‌الله، شهرداری «تل‌آویو» اعلام کرد که صبح امروز یکشنبه تمامی ۲۴۰ پناهگاه این پایتخت اسرائیل را باز کرده است. شهردار «حیفا» نیز اعلام کرد که تمامی پناهگاه‌های این دو شهر باز، نمایشی که امشب قرار بوده در این منطقه برگزار شود لغو و تمامی فعالیت‌های دانشگاه حیفا تعطیل شده است. به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، همچنین شهردار حیفا از شهرک‌نشینان صهیونیست خواست که در اطراف منطقه‌هایی که از پشتیبانی دفاعی برخوردار هستند قرار بگیرند.

پایگاه میرون

این پایگاه به‌عنوان یکی از  مهم‌ترین اهداف حزب‌الله معرفی شده است. العالم چندی پیش درباره این پایگاه نوشته بود: «پایگاه هوایی میرون بر فراز کوه جرمق (مرون) در شمال غرب شهر الخلیل واقع شده و با بیش از ۱۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین کوه فلسطین محسوب می‌شود و مشرف بر منطقه شمالی فلسطین اشغالی است و حدود ۷ کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد. پایگاه میرون که به‌عنوان مرکز جنگ الکترونیک رژیم صهیونیستی معروف است، مهم‌ترین و اصلی‌ترین دارایی این رژیم در شمال سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود؛ این پایگاه تاکنون بارها زیر آتش مستقیم حزب‌الله لبنان رفته است.»

عملیات روانی

پس از انجام عملیات حزب‌الله، تلاش‌های زیادی برای برقراری آرامش در اسرائیل از سوی ارتش و رسانه‌های عبری انجام شد. به گزارش تسنیم، المیادین اعلام کرد: «ارتش اسرائیل در تلاش برای آرام کردن افکار عمومی صهیونیست‌ها بوده و ادعا می‌کند که حمله حزب‌الله با موفقیت انجام نشد، شبکه المیادین با استناد به اطلاعات موثق گزارش داد: پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فواد شکر، با بالاترین سطح دقت و موفقیت انجام شد. آنچه که اشغالگران تاکنون درباره خنثی کردن عملیات حزب‌الله می‌گویند، یک دروغ بزرگ نظامی، ادعای رسانه‌ای و فریب جامعه داخلی رژیم صهیونیستی است. با وجود اینکه صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش قرار داشتند، اما حزب‌الله عملیات خود را با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به شکل دقیق و موفق انجام داد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی