| کد مطلب: ۱۶۸۸۵

نگاهی به کاندیداهای احتمالی پست معاونت ترامپ در صورت پیروزی

ترسناک، ترسناک‌تر، ترسناک‌ترین

ترسناک، ترسناک‌تر، ترسناک‌ترین

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بدون رقیب توانست به‌راحتی و در رقابتی قابل پیش‌بینی کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شود. با این حال در شرایطی که مایک پنس، شریک انتخاباتی ترامپ در دو انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ دیگر گزینه تصدی این پست به حساب نمی‌آید، پیش‌بینی اینکه چه کسی نامزد معاونت ریاست‌جمهوری او می‌شود کار آسانی نیست.

تقریباً همه کاندیداهای حضور در انتخابات به‌عنوان شریک انتخاباتی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا افرادی هستند که حضور آن‌ها در قدرت می‌تواند در موضوعاتی مانند سیاست خارجی، مهاجران و حقوق زنان ترسناک باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بدون رقیب توانست به‌راحتی و در رقابتی قابل پیش‌بینی کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شود. با این حال در شرایطی که مایک پنس، شریک انتخاباتی ترامپ در دو انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ دیگر گزینه تصدی این پست به حساب نمی‌آید، پیش‌بینی اینکه چه کسی نامزد معاونت ریاست‌جمهوری او می‌شود کار آسانی نیست.

در دو رقابت انتخاباتی قبلی پنس به‌عنوان یک مسیحی محافظه‌کار توانست نقش مفیدی برای کارزار ترامپ ایفا کند اما ژانویه ۲۰۲۱ زمانی که او به‌عنوان معاون وقت رئیس‌جمهور درخواست ترامپ را نپذیرفت و نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را تأیید کرد، پیوند میان این دو سیاستمدار از هم گسست. پنس در ماه‌های اخیر پس از شکست در انتخابات درون‌حزبی حزب جمهوری‌خواه اعلام کرده است که حاضر نیست در انتخابات از دونالد ترامپ حمایت کند و او را خطری برای دموکراسی در آمریکا می‌داند.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره کاندیداهای احتمالی پست معاونت ترامپ وجود دارد؛ برخی معتقدند او یک زن را به‌عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد تا در شرایطی که مسئله سقط جنین و حقوق زنان به‌عنوان یک موضوع تعیین‌کننده در نگاه رأی‌دهندگان مطرح است از ریزش آرای خود جلوگیری کند. بعضی دیگر اما بر این باورند که ترامپ اولویت‌های دیگری را مدنظر دارد و به این فکر می‌کند که چه کسی وفادارتر است و از میان وفاداران چه کسی می‌تواند نظم و دیسیپلین بیشتری در کارزار انتخاباتی ایجاد کند.

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین گزینه‌های معاونت ریاست‌جمهوری ترامپ و پیشینه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

تام کاتن

tom cotton

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در هفته‌های اخیر به‌عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای معاونت ترامپ مطرح شده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که براساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، سه نفر از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفته‌اند او به‌طور جدی به فکر انتخاب معاون افتاده است. به گفته آن‌ها ۵ انتخاب نخست ترامپ برای این پست چهره‌هایی محافظه‌کار و شبیه به یکدیگر از نظر سیاسی هستند.

علاقه ترامپ به کاتن که در سال ۲۰۲۰ توانست برای دومین دوره به‌عنوان سناتور آرکانزاس انتخاب شود به موضوعات مختلفی بازمی‌گردد. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا معتقد است که کاتن شریکی مورد اطمینان و فردی قوی در تعامل با رسانه‌های محافظه‌کار است. ترامپ همچنین حضور کاتن در ارتش را که شامل حضور در عراق و افغانستان در دوره جنگ می‌شود ستایش می‌کند و معتقد است این موضوع می‌تواند به جلب نظر کهنه‌سربازان در انتخابات کمک کند.

کاتن در هفته‌های اخیر دیدارهایی با ترامپ داشته اما سخنگوی این سناتور می‌گوید این دیدارها به موضوع معاونت ترامپ مربوط نبوده و بر چگونگی پیروزی انتخابات معطوف بوده است.

تام کاتن نیز روز دوشنبه هفته گذشته در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز در این باره گفت: «به نظر من فقط خود دونالد ترامپ می‌داند چه کسی در لیست معاونت ریاست‌جمهوری قرار دارد. زمانی که با او صحبت می‌کنیم بیشتر بر این متمرکز هستیم که چگونه می‌توانیم در انتخابات نوامبر پیروز شویم و ترامپ برای یک دوره دیگر به کاخ سفید برود. برای ما مهم این است آسیبی را که ریاست‌جمهوری جو بایدن بر آمریکا وارد کرده ترمیم کنیم.»

سناتور جمهوری‌خواه آرکانزاس به‌عنوان یکی از ستاره‌های در حال رشد حزب جمهوری‌خواه شناخته می‌شود و جاه‌طلبی‌های زیادی دارد که همین مسئله می‌تواند بر روابط او با ترامپ تأثیر بگذارد. کاتن یکی از کسانی بود که در سال ۲۰۲۱ در نشست کنگره برای تأیید نتایج انتخابات رأی به تأیید نتایج داد و حاضر نشد به سناتور‌هایی بپیوندد که برای حمایت از ترامپ به دنبال «شفاف‌سازی آرا و روند انتخابات» بودند.

حضور کاتن می‌تواند جایگاه ترامپ را نزد جمهوری‌خواهان سنتی که هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند و نگاه‌های افراطی در حوزه سیاست خارجی دارند، ارتقا دهد. ترامپ و کاتن در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ همکاری نزدیکی با یکدیگر در حوزه‌هایی مثل مقابله با مهاجران داشتند.

با این حال انتخاب او به‌عنوان شریک انتخاباتی ترامپ می‌تواند تبعاتی منفی هم داشته باشد. کاتن پیشتر از طرح ممنوعیت سقط جنین پس از گذشت  ۲۰ هفته از بارداری حمایت کرده بود. او همچنین سابقه حمایت از ترامپ برای استقرار نیرو علیه معترضان در سال ۲۰۲۰ را نیز در کارنامه خود دارد.

تام کاتن یکی از ضدایرانی‌ترین چهره‌ها در عرصه سیاست خارجی آمریکاست. او در دوره مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام از جمله سرسخت‌ترین چهره‌های مخالف توافق با ایران به شمار می‌رفت. او در آن دوره معتقد بود بهترین آلترناتیو برای توافق با ایران، حمله نظامی است. آوریل ۲۰۱۵، کاتن در گفت‌وگویی با نشریه آمریکایی USA Today گفته بود: «توانایی‌های نظامی آمریکا حیرت‌آور است. حملات هوایی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای سوریه و عراق و اظهارات خود باراک اوباما راجع به گزینه نظامی نشان می‌دهد که بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند کاملاً موثر باشد. اقدام نظامی علیه ایران مانند جنگ سال ۲۰۰۳ عراق نخواهد بود و در عوض مشابه بمباران چهارروزه عراق در سال ۱۹۹۹ خواهد بود که به دستور بیل کلینتون انجام شد.»

او در سال‌های اخیر این خواسته را کنار نگذاشته و همواره از جمله مقام‌هایی بوده که مرتباً در خصوص ضرورت اقدام نظامی علیه ایران صحبت می‌کردند. سال ۲۰۲۳، همزمان با شدت گرفتن حملات گروه‌های عراقی علیه نیروهای آمریکا در منطقه، کاتن این حملات را به ایران منتسب کرد و گفت: «راه متوقف کردن این حملات نگرانی، خودداری و احتیاط نیست. باید دست به اقدامات تلافی‌جویانه گسترده زد تا مشخص شود حمله به نیروهایمان را تحمل نخواهیم کرد.» تام کاتن که عضو کمیته‌های نیروهای مسلح و اطلاعات مجلس سناست، همچنین خواستار حمله مستقیم به نظامیان ایرانی مانند حمله به نیروی دریایی ایران و غرق کردن ۵ شناور در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان شد.

کاتن با سیاست‌های دولت بایدن در قبال ایران مخالف بود و همواره مذاکره و هرگونه توافق با ایران را اشتباه توصیف می‌کرد. سال گذشته و همزمان با توافق بر سر آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی و انتقال آن به قطر، کاتن به دولت بایدن اعتراض کرد و مدعی شد که «نیروهای جمهوری اسلامی، از تروریسم حمایت مالی می‌کنند و روسیه را مسلح می‌کنند. این چرخه بهره‌گیری تا زمانی ادامه خواهد داشت که جو بایدن پاسخ قاطعانه به تجاوزات آنها بدهد.»

به نظر می‌رسد در صورت روی کار آمدن ترامپ و انتخاب تام کاتن به‌عنوان معاون، ایالات متحده با شدتی بسیار بیشتر از دوره اول ترامپ، سیاست‌های ضدایرانی را دنبال کند.

کاتن به شدت و با تمام توان از اسرائیل حمایت می‌کند. او در قبال جنگ اوکراین از جمله جمهوری‌خواهانی به شمار می‌رود که معتقدند «ارسال نکردن تسلیحات تنها جنگ را طولانی می‌کند و به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود.» او همچنین از صدور مجوز در خصوص استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن خاک روسیه حمایت می‌کند. او در قبال حزب کمونیست چین هم مواضع تندی دارد و در پیگیری طرح ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک یکی از فعال‌ترین اعضای سنا بود.

تیم اسکات

Tim_Scott__official_portrait__113th_Congress

 نزدیکان ترامپ بارها از رئیس‌جمهور پیشین خواسته‌اند که یک زن یا یک سیاه‌پوست را به‌عنوان شریک انتخاباتی برگزیند.تیم اسکات تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست در سنا است، از محبوب‌ترین چهره‌ها در حزب به شمار می‌رود و نقش زیادی در تأمین مالی کارزارهای انتخاباتی جمهوری‌خواهان داشته است.

اسکات در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه کاندیدا شد و عملکرد خیره‌کننده‌ای نداشت. او توانست ۴۶ میلیون دلار کمک مالی برای کارزار خود مهیا کند و ماه‌ها پیش از آنکه رأی‌گیری آغاز شود از رقابت‌ها کنار کشید. براساس برخی گزارش‌ها، ترامپ برخی مواضع اسکات را از جمله در زمینه سقط جنین نگران‌کننده می‌داند و معتقد است این مواضع می‌تواند برای کارزار او گران تمام شود. اسکات در این خصوص گفته بود: «ما می‌خواهیم یکی از محافظه‌کارانه‌ترین قوانین طرفدار زندگی (پرو لایف) را در کنگره تصویب کنیم» و از تصویب قوانین ملی برای ممنوعیت سقط جنین حمایت کرده بود.

در برخی زمینه‌ها وفاداری اسکات هم مورد تردید ترامپیست‌هاست. در ژانویه ۲۰۲۱ اسکات رأی به تأیید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ داد و تأکید کرد که پنس «کار درستی در این زمینه انجام داد.» با این حال زمانی که ترامپ پیش از انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر نیاز به حمایت داشت، اسکات به حمایت از ترامپ در برابر نیکی هیلی پرداخت. او پس از پیروزی ترامپ در این رقابت هم خطاب به او گفت که از او متنفر نیست و افزود: «من تو را دوست دارم.»

اسکات در گذشته گفته بود اینکه معاون کسی باشد سودی برای او ندارد اما در اواخر ژانویه ۲۰۲۴ نظر خود را تغییر داد و تأکید کرد: «شما می‌توانید زمانی که چنین پیشنهادی شود آن را در نظر بگیرید.» او یک بار هم تأیید کرده بود که به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های اصلی معاونت ریاست‌جمهوری ترامپ است.

داگ برگام

Governor_Doug_Burgum

 همانند ترامپ، داگ برگام، فرماندار داکوتای شمالی یک چهره مشهور و بسیار ثروتمند به شمار می‌رود که سابقه‌ای طولانی در عرصه سیاست ندارد. او سال ۲۰۰۲ شرکت نرم‌افزاری خود را به مایکروسافت فروخت. ثروت او صدها میلیون دلار برآورد شده و گفته می‌شود دوستان ثروتمندی هم دارد. ترامپ به برگام علاقه دارد و او را شریکی «با کمترین حاشیه» می‌داند. حضور برگام در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ نشان داد که او هواداران زیادی ندارد و حضورش در کنار ترامپ نمی‌تواند در تضمین پیروزی رئیس‌جمهور پیشین مؤثر باشد.

برگام در طول کارزار انتخاباتی خود هیچ حمله‌ای به ترامپ نداشت و در فاصله کوتاهی پس از کناره‌گیری از رقابت، حمایت خود را از ترامپ اعلام کرد.

مارکو روبیو

marco rubio

 روبیو یکی از سیاستمداران جوان و در عین حال باتجربه در حزب جمهوری‌خواه و چهره‌ای شناخته‌شده در سطح ملی است. او سومین دوره خود را به‌عنوان سناتور از ایالت فلوریدا می‌گذراند و در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان کاندیدا در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه شرکت کرد. در دوره آن انتخابات روبیو اظهارات منفی زیادی علیه ترامپ مطرح کرد و ترامپ هم در مقاطعی روبیو را به‌عنوان «روبیو کوچک» با تحقیر خطاب کرده بود.

روبیو هم از جمله ضدایرانی‌ترین چهره‌ها در حزب جمهوری‌خواه به حساب می‌آید. او در سال ۲۰۱۶ گفته بود: «اگر من رئیس‌جمهور شوم در روز نخست مسئولیتم، توافق هسته‌ای را باطل خواهم کرد که باراک اوباما با ایران امضاء کرده است.» این سناتور آمریکایی طرفدار منزوی ساختن ایران است و در سال‌های اخیر بارها تأکید کرده که «آمریکا باید شدیدترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.»

جی.دی.ونس

Senator_Vance_official_portrait._118th_Congress

 یکی از مهم‌ترین اهداف ترامپ در انتخابات، پیروزی دوباره در ایالت اوهایو است و در این زمینه هیچ‌کس بهتر از جی‌.دی.ونس نمی‌تواند به او کمک کند. ونس در سال ۲۰۲۲ در رقابت‌های انتخاباتی سنا در این ایالت پیروز شد. با این حال برخی نزدیکان ترامپ استدلال می‌کنند که رئیس‌جمهور پیشین دوبار در گذشته بدون کمک ونس توانسته در اوهایو پیروز شده و باز هم می‌تواند بدون او به این هدف دست پیدا کند.

ونس در گذشته به‌ویژه در سال ۲۰۱۶ مواضعی علیه ترامپ گرفته بود و تأکید داشت که ترامپ می‌تواند «هیتلر آمریکا» باشد. با این حال مواضع او در سال‌های اخیر تغییر کرده و ونس ترجیح می‌دهد از ترامپ حمایت کند. ونس همچنین سال گذشته زمانی که از او درباره معاونت ریاست‌جمهوری پرسیده شد، گفت سنا را ترجیح می‌دهد اما اگر ترامپ از او تقاضا کند این مسئله را به‌طور جدی در نظر خواهد گرفت چراکه می‌خواهد به ترامپ کمک کند.

تولسی گابارد

Tulsi_Gabbard__official_portrait__113th_Congress

 از زمان خروج تولسی گابارد از حزب دموکرات او به پای ثابت برنامه‌های پرطرفدار در رسانه‌های راستگرا بدل شد. او مرتباً به انتقاد از حزب دموکرات می‌پردازد و سابقه‌ای طولانی در حمایت از دشمنان ترامپ دارد. با این وجود برخی تحلیلگران معتقدند انتخاب او می‌تواند شوکی مثبت به کارزار ترامپ وارد کند و بخش‌هایی از رأی‌دهنده‌های مستقل را به رأی دادن به ترامپ ترغیب کند.

گابارد در سال ۲۰۱۶ از برنی سندرز و در سال ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کرده بود. او در مارس ۲۰۲۴ زمانی که خبرنگار فاکس‌نیوز در خصوص آمادگی‌اش برای حضور به‌عنوان شریک انتخاباتی ترامپ سوال کرد پاسخ داد که «جبهه‌ای علیه این موضوع ندارد و آن را در نظر خواهد گرفت.»

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا در گذشته از توافق با ایران حمایت می‌کرد. او در سال ۲۰۲۰ با انتقاد از سیاست‌های کاخ سفید در قبال ایران، هشدار داد تقابل نظامی با ایران از جنگ‌های عراق و افغانستان برای آمریکا فاجعه‌بارتر خواهد بود و تأکید کرد «خطری که اکنون وجود دارد این است که دولت ترامپ با پاره کردن این توافق، در حال نزدیک کردن ما به جنگ با ایران است.» گابارد در زمان ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به این مسئله واکنش نشان داده و گفته بود: «از آنجا که این اقدام جنگی بدون هیچ‌گونه مجوز یا اعلام جنگ از کنگره صورت گرفته است در نتیجه نقض صریح قانون اساسی آمریکا است. این حمله اقدامات متقابل را تشدید کرده و پاسخ جدی ایران را به همراه خواهد داشت و ما را بیشتر و بیشتر در این باتلاق فرو خواهد برد.»

کریستی نوئم

kristi noem

 او  از حمایت گسترده بدنه جنبش MAGA برخوردار است. برای ۸ سال نماینده داکوتا در مجلس نمایندگان بود و در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان نخستین فرماندار زن این ایالت برگزیده شد. در سال ۲۰۲۰، به دلیل برداشتن زودهنگام محدودیت‌های مربوط به شیوع بیماری کووید ۱۹ شهرت بسیاری یافت و به یکی از نیروهای اساسی جنگ فرهنگی شدیدی که در آمریکا جریان دارد بدل شد. در ایالت زیر نظر او با تراجنسیتی‌ها برخورد می‌شد و تلاش‌های زیادی برای ممنوعیت کامل سقط جنین در جریان بود که حتی شامل ممنوعیت سقط جنین ناشی از تجاوز محارم نیز می‌شد. ترامپ در فوریه ۲۰۲۴ از نوئم و اسکات به‌عنوان کاندیداهای احتمالی معاونت خود نام برد و نوئم نیز ابراز تمایل زیادی برای این موضوع کرده است.

ویوک راماسوامی

vivek ramaswamy1

 او فرزند مهاجری هندی‌تبار در آمریکاست. راماسوامی ۳۸ ساله پیش از نگارش کتابی در سال ۲۰۲۱ میلیون‌ها دلار در عرصه داروسازی و بیوتکنولوژی به دست آورد و توانست در سپهر سیاست جناح راست آمریکا برای خود جایی پیدا کند. او در کتاب‌اش علیه فشار برای سیاست‌های تجاری پایدار و عادلانه معروف به حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی نوشته بود. از آنجا که راماسوامی متولد اوهایو شروع به ظاهر شدن در برنامه‌های رسانه‌های دست راستی از جمله فاکس‌نیوز کرد تمرکزش بر حمله به سیاست‌های هویتی لیبرال بود.

لفاظی‌های او همچنین خشم محافظه‌کاران را علیه سیاست‌های موسوم به «تبعیض مثبت دانشگاه» هدایت کرد؛ سیاستی که در آن نژاد عاملی برای پذیرش است؛ ایده‌ای که دیوان عالی در ماه ژوئن آن را ممنوع کرده بود. او اغلب می‌گوید: «نژادپرستی معکوس خود مصداق نژادپرستی است». به‌رغم حضور راماسوامی در رسانه‌ها تعداد کمی از رای‌دهندگان او را هنگام راه‌اندازی کارزار انتخاباتی‌اش برای ریاست‌جمهوری در سال جاری می‌شناختند.

با این وجود، ظرف مدت چند ماه او از یک چهره کاملاً ناشناخته در سطح ملی به کانون توجه‌ها در طول رقابت‌های مقدماتی تبدیل شد. تاد بلت، استاد علوم سیاسی در دانشگاه جورج واشنگتن می‌گوید: «برای بسیاری از آمریکایی‌ها این ایده که یک خارجی بتواند اشتباهات واشنگتن را تصحیح کند بسیار جذاب است به‌ویژه اگر آن فرد خارجی یک تاجر موفق باشد برای جمهوری‌خواهان جذاب‌تر است. من فکر می‌کنم جوان بودن و انرژی او برای مردم آمریکا جذاب است.» ترامپ در طول کارزار انتخاباتی خود و در پاسخ به سوال‌هایی که در خصوص معاونت ویوک راماسوامی پرسیده می‌شد نسبت به این موضوع ابراز علاقه کرده بود.

تاکر کارلسون

tucker carlson

 نوامبر ۲۰۲۳ دونالد ترامپ اعلام کرد که تاکر کارلسون را به‌عنوان نامزد احتمالی معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ در نظر می‌گیرد. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: «فکر می‌کنم این کار را انجام دهم. فکر می‌کنم می‌توانم بگویم این کار را می‌کنم، زیرا او عقل خوبی دارد. ما می‌خواهیم مرزهای امن داشته باشیم. ما می‌خواهیم یک دیوار داشته باشیم، زیرا دیوارها کار می‌کنند.» کارلسون در واکنش به معرفی او از سوی ترامپ به‌عنوان گزینه احتمالی معاونت، گفت: می‌دانم که می‌توانم خوب سخنرانی کنم. اما (معاونت) چیزی فراتر از سخنرانی است. آیا برای این پست خوب هستم؟ احتمالاً نه. قبلاً هرگز چنین کاری نکرده‌ام. مشخص نیست که آیا نظر او یا ترامپ در این مدت تغییر کرده است یا نه. کارلسون در ماه‌های اخیر پس از اخراج از فاکس‌نیوز با مصاحبه‌های جنجالی از جمله مصاحبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خبرساز شده بود.

سارا سندرز

Sarah-Sanders

 سندرز اولین زنی است که به‌عنوان فرماندار آرکانزاس انتخاب شد. او ۴۱ ساله و در حزب جمهوری‌خواه بسیار شناخته‌شده است و می‌تواند نقش مهمی در جلب آرای زنان، به‌ویژه زنان روستایی و مناطق حاشیه شهرها ایفا کند. او از جمله سیاستمداران «طرفدار زندگی» و مخالف سقط جنین است و در نوامبر ۲۰۲۳ حمایت خود را از ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد. با این حال، سندرز در عرصه عمومی از ابراز علاقه به معاونت ریاست‌جمهوری خودداری کرده و می‌گوید ترجیح می‌دهد فرماندار بماند اما ممکن است دیدگاه او در واقعیت این نباشد.

مارجری تیلور گرین

Marjorie Taylor Greene

 این سیاستمدار یکی از کسانی است که همواره تلاش زیادی برای حمایت از ترامپ کرده و در بدنه جنبش MAGA هم شناخته‌شده است. ترامپ بارها از او با صفات مثبت زیادی یاد کرده و گفته از طرفداران اوست اما به نظر نمی‌رسد گرین چیزی برای اضافه کردن به کارزار ترامپ داشته باشد.

عکس: Politico

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی