| کد مطلب: ۱۶۵۱۹

ترامپ در دادگاه از خود دفاع نکرد

ترامپ در دادگاه از خود دفاع نکرد

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، همزمان با پایان جلسه ادای شهادت در دادگاه پرداخت حق‌السکوت، در جایگاه حاضر نشد.

گروه خبر: دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، همزمان با پایان جلسه ادای شهادت در دادگاه پرداخت حق‌السکوت، در جایگاه حاضر نشد. به گزارش تسنیم، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ترجیح داد تا همزمان با پایان جلسه روز گذشته رسیدگی به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در جایگاه شاهدان حاضر نشود و از خود دفاع نکند.

براساس این گزارش، هفته‌ها بود که حدس و گمان‌هایی درباره حضور ترامپ در جایگاه برای دفاع از خود در برابر اتهام پرداخت حق‌السکوت 130 هزار دلاری به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و قانونی جلوه دادن این رقم پیش از انتخابات سال 2016، مطرح شده بود.

این دادگاه از چند هفته پیش در حال برگزاری است اما ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است. 

براساس پرونده حق‌السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن، وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به‌عنوان حق‌السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به‌عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

حدود دو هفته پیش استورمی دنیلز در دادگاه علیه ترامپ شهادت داد. وی در این دادگاه ملاقات خود با ترامپ در سال 2006 را با الفاظی ناخوشایند توصیف کرد و شهادت داد که با ترامپ رابطه داشته و پیشتر بیم آن را داشته که این موضوع علنی شود.

او گفت که از ترامپ متنفر است و اینکه رئیس‌جمهور سابق می‌خواهد از داستان او درآمد کسب کند. علاوه بر این هفته گذشته مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ در دادگاه پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز، علیه رئیس‌جمهور سابق شهادت داد و گفت که ترامپ شخصاً پرداخت حق‌السکوت 130 هزار دلاری به دنیلز را پیش از انتخابات سال 2016 تایید کرده است.

ترامپ هم پس از پایان جلسه ادای شهادت کوهن، قاضی دادگاه را فاسد خواند زیرا مانع فعالیت‌های انتخاباتی او شده است. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

گفتنی است، اگر ترامپ بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی