| کد مطلب: ۱۴۶۰۴

آنچه بعداً اتفاق می‌افتد به سه عامل بستگی دارد

کارمیل آربیت

کارمیل آربیت

کارشناس مرکز اسکوکرافت

پاسخ ایران به خاک اسرائیل یک تنش خیره‌کننده بین دو کشور است که درگیری بین این دو را از وضعیت پنهان به وضعیت آشکار تغییر می‌دهد. آنچه بعداً اتفاق می‌افتد به سه عامل بستگی دارد: اینکه آیا نیروهای مورد حمایت ایران، از جمله حوثی‌ها و حزب‌الله، به درگیری می‌پیوندند یا خیر.

آیا در اسرائیل تلفات رخ داده و یا اینکه آیا سیستم‌های دفاعی اسرائیل از خسارات قابل توجه جلوگیری کرده‌اند یا خیر و در نهایت عامل سوم واکنش اسرائیل به پاسخ ایران است.

پاسخ ایران در وضعیتی رخ داد که شاهد کاهش همدلی جهانی با اسرائیل و تنش فزاینده در روابط بین بایدن و نتانیاهو بودیم. اما در زمان نگارش این مقاله، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان همگی حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده‌اند.

بایدن، به نوبه خود، تصریح کرده است که هرگونه اختلافی که ممکن است بین او و نتانیاهو به وجود آمده باشد، کاملاً سطحی است و شراکت ایالات متحده با اسرائیل همچنان آهنین است.

با این حال، ایالات متحده ممکن است به‌طور خصوصی اسرائیل را تشویق کند که با خویشتن‌داری واکنش نشان دهد و تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش یک جنگ منطقه‌ای ادامه دهد. این اقدام بدون شک با تمایل اسرائیل برای احیای بازدارندگی و دفاع از خود در این درگیری تضاد خواهد داشت.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی