| کد مطلب: ۱۰۹۳۳

سیاستمداران

Benjamin-Netanyahu نتانیاهو

مفتخرم مانع تشکیل فلسطین شده‌ام

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل شامگاه شنبه گفت، از اینکه ۳۰ سال مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین شده، احساس غرور می‌کند. نتانیاهو معاهدات اسلو را اشتباهی فجیع توصیف کرده و مدعی شد: «اکنون همه می‌دانند کشور فلسطینی چگونه است، اکنون که نمونه کوچک آن را در غزه دیدیم.» در یک نشست خبری، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز ادعا کرد که حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با این رژیم، یک مشکل جهانی است. این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اذعان کرد، نظامیان این رژیم از خستگی شدید جنگ در غزه رنج می‌برند و برخی از آنها یک‌ونیم ماه است که در میدان نبرد هستند. جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بامداد یکشنبه اعلام کرد تا زمانی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متوقف نشود، اسرای صهیونیست را مبادله نمی‌کند. حماس در بیانیه‌ای گفت: «هیچ مذاکره‌ای برای تبادل اسرا انجام نمی‌دهیم مگر اینکه تجاوزها به مردم ما، یک‌بار برای همیشه متوقف شود».

Vladimir-Putin پوتین

تصورم درباره تغییر جهان اشتباه بود

رئیس‌جمهور روسیه گفت به اشتباه فکر می‌کردم بین روسیه و غرب هیچ اختلاف‌نظر و درگیری وجود نخواهد داشت و جهان تغییر کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه گفت: «در اوایل دهه ۲۰۰۰، تصور ساده‌لوحانه‌ای داشتم که جهان تغییر کرده است و هیچ تقابل ایدئولوژیکی وجود ندارد و هیچ زمینه‌ای برای درگیری بین غرب و روسیه وجود نخواهد داشت.» پوتین گفت: «در سیاست‌های کشورهای غربی در قبال روسیه اقدامات منفی به‌ویژه حمایت از جدایی‌طلبی و تروریسم در خاک روسیه مشاهده کردم اما معتقد بودم که این موضوع به‌سادگی سکوت فکری و عملی از سوی آنان است.» رئیس‌جمهور روسیه گفت: «اما واقعیت این است که بعداً من صددرصد در این مورد متقاعد شدم که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آنها در غرب فکر می‌کردند که باید صبور باشند و روسیه را نیز فرو خواهند پاشید.»

boris-pistorius بوریس پیستریوس

قوای نظامی اروپا تقویت شود

وزیر دفاع آلمان خواستار تقویت ارتش‌های اروپایی به دلیل آنچه احتمال بروز تهدیدات جدید تا پایان دهه جاری میلادی خواند، شد. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت، اروپا باید برای تقویت قابلیت دفاعی خود همچنان که تهدیدات نظامی جدید ممکن است تا پایان دهه جاری میلادی ظهور یابند و صرف‌نظر از اینکه آمریکا توجهش را معطوف به حوزه اقیانوس هند-اقیانوس آرام می‌کند، اقدام سریع کند. پیستوریوس در مصاحبه‌ای با نشریه آلمانی ولت آم زونتاگ مدعی شد، روسیه در حال افزایش چشمگیر تولید تسلیحاتش با هدف ادامه دادن به جنگ در اوکراین بوده و در این میان کشورهای حوزه بالتیک، گرجستان و مولداوی را تهدید می‌کند.  پیستوریوس گفت: «ما اروپایی‌ها باید تعامل‌مان را با هدف تضمین امنیت در قاره خودمان افزایش دهیم.» پیستوریوس بیان داشت، با این حال افزایش تولید تسلیحات در اروپا زمان خواهد برد. او گفت: «ما حدود ۵ تا ۸ سال برای آنکه در حوزه نیروهای مسلح، صنعت و جامعه پیشرفت حاصل کنیم، زمان داریم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی