| کد مطلب: ۲۳۰۸۸

فریدزاده‌‏ای دیگر در سازمان سینمایی

فریدزاده‌‏ای دیگر در سازمان سینمایی

با گذشت چهار روز از خداحافظی محمد خزاعی از سازمان سینمایی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رائد فریدزاده، معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی را به‌عنوان رئیس این سازمان منصوب کرد.

با گذشت چهار روز از خداحافظی محمد خزاعی از سازمان سینمایی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رائد فریدزاده، معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی را به‌عنوان رئیس این سازمان منصوب کرد. رائد فریدزاده متولد سال ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته رشته ادبیات تطبیقی و فلسفه در دانشگاه‌های تهران، وین و برلین است.

او پس از اخذ دکتری در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین و همکاری پژوهشی با مؤسسه تحقیقاتی مطالعات آسیایی آن دانشگاه، به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول شد. فریدزاده از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان دبیر شورای عالی بین‌الملل سازمان امور سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست.

رائد فریدزاده در کنار این‌ها، فرزند محمدجواد فریدزاده؛ معاون و مشاور فرهنگی محمد خاتمی در زمان تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ نیز هست. ضمن این‌که پیش از این عمویش، مهدی فریدزاده از سال ۷۲ تا ۷۴ معاون سینمایی مصطفی میرسلیم (وزیر وقت) بوده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی