| کد مطلب: ۱۷۹۳۹

کمتر از ۱۰۰ ساعت فرصت داریم

کمتر از ۱۰۰ ساعت فرصت داریم

عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در پیام ویدئویی از مردم خواست فرصت روز جمعه برای تعیین سرنوشت خود و فرزندان‌مان را از دست ندهیم. او وضعیت شاخص‌های اقتصاد را شایسته مردم ایران ندانست و گفت: امروز دکتر پزشکیان سمبل تحول است.

همتی در این پیام ویدئویی گفت: ما در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم. من تلاش کردم این دوره هم کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم که کار نیمه‌تمام خودم را ادامه دهم. نمی‌دانم، به هر دلیلی تایید نکردند. بگذریم. شما باید نشان دهید که نمی‌خواهید این روند ادامه پیدا کند. تورم افسارگسیخته، بی‌ثباتی اقتصادی، کاهش شدید ارزش پول ملی، مگر می‌شود این‌ها همین‌طور ادامه پیدا کند. مگر می‌شود هر سال ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم داشته باشیم. این روند باید متوقف شود. آنهایی که امروز تلاش می‌کنند این روند را ادامه دهند دیدگاه‌شان همین است.

اقتصاد بسته، اقتصاد دستوری، تهاتر برای تجارت خارجی. با این‌ها که نمی‌توان کشور را اداره کرد. ما امروز نشتی بزرگی به‌خاطر دور زدن تحریم‌ها داریم و به آن افتخار هم می‌کنیم. این چه افتخاری است. سالی ۳۰ میلیارد دلار مردم متضرر می‌شوند. ما نباید اجازه دهیم این روند ادامه پیدا کند. ما سالی ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزش GDP داریم ولی در کنار آن سالی ۳۰ میلیارد دلار نشتی به خاطر تحریم داریم. معلوم است که اقتصاد توسعه پیدا نمی‌کند. معلوم است که مردم این رشدهایی که اعلام می‌کنند را احساس نمی‌کنند.

ما سزاوار این اقتصاد و این شرایط نیستیم. شرایط اقتصادی ما متناسب با صبر، تلاش و فداکاری شما نیست. نمی‌توانیم کشور اول دنیا از نظر منابع انرژی نفت و گاز باشیم اما از نظر اقتصادی ردیف ۳۰ و چهلم دنیا باشیم.

او ادامه داد: من زمانی که در بانک مرکزی بودم خیلی کارها توانستم انجام دهم که بعضی گمان می‌کردند نمی‌شود انجام داد. مدیر اجرایی رئیس‌جمهور اختیارات زیادی در کشور دارد. اگر تیم کارآمد داشته باشد و تصمیمات خوبی بگیرد حتماً نتیجه بهتری خواهد گرفت. پس اعتماد کنید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی