| کد مطلب: ۱۱۲۳۱

مدیران

farzin_-mohamadreza محمدرضا فرزین

آغاز صادرات ریالی به عراق و افغانستان

طرح ریال برون‌مرزی یا آف‌شور (Offshore) ماه‌های زیادی است که در بانک مرکزی در حال بررسی است و با اجرایی شدن آن درخواست صادرکنندگان برای صادرات ریالی به افغانستان یا عراق حل می‌شود و می‌توانند با ریال برون‌مرزی رفع تعهدات کنند. به گزارش تسنیم، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت: این موضوع یکی از درخواست‌های تجار مشهدی برای صادرات به افغانستان بود که با اجرایی شدن طرح ریال آف شور پاسخ داده شده و تجار می‌توانند به جای ارز خارجی برای صادرات از ریال برون‌مرزی بهره گیرند. او ادامه داد: مقررات طرح ریال برون‌مرزی در بانک مرکزی تدوین شده و تاکنون یک یا دو بانک اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند و به‌زودی در کل بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد. او افزود: به‌طور قطع تکالیف این بانک در خصوص تسهیلات ازدواج و تسهیلات فرزندآوری تا پایان سال به‌طور کامل اجرا خواهد شد.

aliabadi عباس علی آبادی

ورود به اوراسیا با وجود تحریم‌ها

اکنون در شرایط تحریم قرار داریم و این امر فرصت خوبی برای کشورمان برای حضور در عرصه‌های جهانی است. به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا گفت: نخستین بار است که در دولت سیزدهم توانسته‌ایم با پنج کشور بزرگ و پُرجمعیت 170 میلیون نفری ارتباط تجارت آزاد برقرار کنیم. او اظهار داشت: پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیازمند توانمندی‌های کشور ما در عرصه‌های مختلف از جمله صنعتی و اقتصادی هستند. علی‌آبادی افزود: اکنون ما از بازار این کشورها، اقلام کشاورزی از جمله ذرت و گندم وارد می‌کنیم که با امضای این توافقنامه ارتباط‌ها گسترده‌تر و تجارت آزاد بین کشورمان و سایر کشورهای عضو این اتحادیه صورت می‌گیرد. او گفت: در موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا قواعدی تعریف شده که در آن تامین‌کنندگان داخلی در اولویت است.

movahedi-mehdi مهدی موحدی

مالیات طلا مربوط به معاملات خرد نیست

در قانون پایانه‌های فروشگاهی سامانه مودیان مقرر شد تا طلافروشان فاکتور الکترونیک ارائه کنند تا مالیات‌شان براساس اجرت و حق‌العمل محاسبه شود. به گزارش مهر، مهدی موحدی، سخنگو و رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی درباره شایعات روزهای اخیر درباره مالیات طلافروشان، با تکذیب شایعات مالیات‌ستانی از مستأجران یا مالیات ۲۵درصدی از خرید طلا در معاملات خرد تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی قصد دارد تا شرایط را برای تحقق وضعیت عادلانه در حوزه مالیات با سامانه پایانه‌های فروشگاهی مودیان در خصوص طلافروشان با ارائه فاکتور الکترونیک به سازمان مالیاتی توسط طلافروش مهیا کند. نرخ جدید مالیاتی برای مردم و طلافروشان در نظر گرفته نشده، آنچه ستانده می‌شود طبق جز ۴ بند «ب» ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده است که سال ۱۴۰۰ به تصویب رسیده تا میزان طلای فروخته شده بنکدار به طلافروشان و طلافروشان به مردم مشخص شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی