| کد مطلب: ۱۱۰۸۷

رویداد

maskan

رشد ۳/۸۶درصدی قیمت مسکن

نرخ تورم سالانه آبان‌ماه ١4٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 3/86درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(6/85 درصد)، 7/0واحد درصد افزایش داشته است. در آبان‌ماه ١4٠٢ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 5/282رسیده است که نسبت به ماه قبل (3/278)، 5/1درصد افزایش داشته است. در آبان‌ماه ١4٠٢ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 5/1درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (6/0- درصد)، 1/2واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 7/68درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (5/74درصد) 8/5واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم سالانه آبان ماه ١٤٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نیز به عدد 3/86درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(6/85درصد)، 7/0واحد درصد افزایش داشته است.

sahabi_mehdi مهدی شهابی

۱۸۳ همت تسهیلات ازدواج

از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری جمعاً 4/183همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه امسال جمعاً ۶۱۸ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج مبلغ 1/126همت تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است. او میزان تحقق تکلیف تعیین‌شده برای شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج تاکنون را ۱۱۲درصد اعلام کرد و از رشد 5/39درصدی پرداخت تسهیلات فرزندآوری از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه خبرداد و افزود: میزان پرداخت تسهیلات فرزندآوری از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال 6/34همت بود که این تسهیلات به ۵۵۹ هزار متقاضی پرداخت شده است. همچنین از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۳۴۱ هزار و ۵۴ نفر موفق به دریافت ودیعه مسکن شده‌‌اند.

kargar_irna2

رشد اقتصاد بدون نفت؛ ۶/۳درصد

رشد اقتصادی کشور در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ «با احتساب نفت» و «بدون احتساب نفت» نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش 7/4و 6/3درصدی همراه بوده است. بانک مرکزی اعلام کرد: براساس محاسبات مقدماتی اداره حساب‌های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (به قیمت‌های ثابت سال 1395) در سه‌ماهه دوم سال 1402 به رقم 4318.0 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سه‌ماهه دوم سال 1401، رشد 6/3درصدی را نشان می‌دهد. همچنین رشد اقتصادی بدون نفت طی دوره مذکور معادل 4/2درصد بوده است. بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی (به قیمت‌های ثابت سال 1395) مبین آن است که در سه ماهه دوم سال 1402 «تشکیل سرمایه ثابت ناخالص» از رشد 4/6درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار شده و رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در دو زیربخش اصلی «ماشین‌آلات» و «ساختمان» به ترتیب معادل 8/11 و 4/3درصد بوده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی