| کد مطلب: ۱۰۶۷۵

فعالان خصوصی

abdolahi_bahman بهمن عبداللهی

دستیابی به سهم ۲۵ درصدی 

حتی اگر نگاه خیلی خوش‌بینانه‌ای نداشته باشیم شاید بتوان در ۳ دوره ۵ ساله به هدف سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور دست یافت. به گزارش مهر، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران گفت: انتظار ما این بود که سهم ۲۵درصدی تعاونی‌ها خیلی زودتر از این محقق شود و عدم تحقق آن به عوامل متعددی بر می‌گردد. او ادامه داد: متأسفانه در یک دهه گذشته و در دولت‌های قبل توجهی به توسعه بخش تعاون و اجرای سند توسعه آن نشد؛ بنابراین دچار عقب‌افتادگی سنواتی شدیم. رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: در دولت سیزدهم سند توسعه تعاون مورد بازنگری قرار گرفت و به تمام نهادها ابلاغ شد؛ به این ترتیب نهادها مکلف به اجرای سند شدند. او افزود: همچنین نهادهای مکلف باید به شکل دوره‌ای گزارش‌های پیشرفت کار را به دولت ارائه دهند. عبداللهی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اتاق تعاون ایران به‌عنوان متولی این موضوع، پیگیر مسئله است، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام‌شده بتوان رشد خوبی را هر سال در این حوزه رقم بزنیم.

otagh-(2) اتاق بازرگانی

معرفی اعضای نظارت بر انتخابات اتاق 

در نامه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران به وزیر صمت، 4 عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران معرفی شدند. به گزارش فارس، در راستای برگزاری انتخابات جدید رئیس اتاق بازرگانی ایران، هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس شورایعالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران) 4 عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق را معرفی و خواستار معرفی نماینده دولت در این انجمن شد. بر این اساس حسین نقره‌کارشیرازی،  علی مقدم‌ابریشمی،  ساسان شاه‌ویسی و محمدسروش بیگدلی به‌عنوان اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران معرفی شدند.

najafi_Arash آرش نجفی

افزایش ۲۳۰ درصدی مصرف گاز

مصرف گاز از سال ۸۵ تا ۱۴۰۱؛ ۲۳۰‌درصد افزایش پیدا کرد، این میزان مصرف را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان توجیه کرد. آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی درباره ناترازی گاز در کشور به ایلنا گفت: بزرگترین انحراف معیار زمانی شروع شد که رهبری در سال ۸۸ به‌طور جدی به اصلاح الگوی مصرف هشدار دادند اما دولت‌ها با بی‌تدبیری و بی‌توجهی موضوع را سهل‌انگاری کردند، به‌طوری‌که مصرف گاز از سال ۸۵ تا ۱۴۰۱؛ ۲۳۰‌درصد افزایش پیدا کرد، این میزان مصرف را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان توجیه کرد چون در این مدت جمعیت کشور ۱۱‌درصد افزایش پیدا کرده یعنی وقتی به منحنی نگاه می‌کنیم از سال ۹۲ تا ۹۹ ناترازی گاز ۵۲‌درصد است درحالی‌که افزایش تولید ۴۴‌درصد بوده است. همین مکانیزم را در برق هم داریم، طی همین ۷ سال میزان افزایش تولید و بهینه‌سازی ۲۳‌درصد و افزایش مصرف ۳۷‌درصد بوده است، این نشان می‌دهد که تولید بهتری نداشتیم اما بدمصرفی و عدم توجه به بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌طور جدی افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی