| کد مطلب: ۵۵۲۶

پلمب کردن صورت مسئله

تعطیلی یک مجتمع تجاری و تجمع مقابل شورای شهر درباره حجاب

تعطیلی یک مجتمع تجاری و تجمع مقابل شورای شهر درباره حجاب

روز گذشته خبرها باز هم حاکی از حجاب اختیاری و حجاب اجباری و پلمب‌های پیاپی بود. هنوز یک‌سال از درگذشت مهسا امینی نگذشته که برخوردهای سلبی معیشت برخی از کسبه را نشانه گرفته است. بی‌توجهی به پیام‌های حجاب مهر پلمب بر رستوران باب‌البحر (متعلق به علی منصوریان) و رستوران هیچ (متعلق به بهاره رهنما) و کافه the D project شعبه خیابان فرشته زد. مجتمع تجاری اُپال نیز به علت عدم تمکین به هشدارها در خصوص حجاب پلمب شد؛ مجتمعی که طبقه‌ای را به بانوان اختصاص داده که با آسانسور مخصوص وارد این طبقه می‌شدند. یکی از مغازه‌دارهای این مجتمع در صفحه شخصی خود نوشت: «می‌دانید چند هزار نفر در اُپال نان می‌خورند؟ می‌دانید چندصد نفر مثل من در اُپال کارفرما هستند؟ به بچه‌هایمان فکر کرده‌اید؟» او به موضوعی اشاره می‌کند که در مورد آن صحبت می‌کنند. فارغ از مسائل حقوقی مطرح شده پیرامون این پلمب‌ها، موضوعات معیشتی را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. کارفرمایانی که مجبورند یا ضرر و زیان این پلمب را متحمل شوند یا کارکنان خود را اخراج کنند.

یکی دیگر از کسبه این مجتمع تجاری نیز تاکید کرده است: «از فردا به‌دنبال فک پلمب می‌رویم، چون پلمب این مجتمع تجاری با حدود هزار نفر پرسنل دارای تبعات اقتصادی خواهد بود.» او از گرفتن تعهد ۸صفحه‌ای هیئت‌مدیره این مجتمع پیش از پلمب خبر داد.»

درحالی‌که مجتمع اُپال و رستوران‌ها را پلمب می‌کردند، نرگس معدنی‌پور، سوده نجفی و علیرضا نادعلی، اعضای شورای شهر تهران طی یکصدوچهل و دومين جلسه پارلمان شهری درباره حجاب به شهرداری تذکر دادند و علاوه بر آنکه خواستار گزارشی از سوی معاون فرهنگی مترو و معاون فرهنگی شهردار تهران درباره گزارش حادثه درگیری در مترو با موضوع حجاب شدند، خواستند که شرکت مترو در چنین مواردی ورود کند و از فرماندهی نیروی انتظامی و کمیسیون حقوقی نیز پی‌جوی تمهیداتی درباره این موضوع شدند.

حاضریم به‌عنوان مدل به مترو بیاییم

از سوی دیگر تعدادی از زنان تهران نیز در مقابل شورای شهر تهران تجمع کرده و درخواست مقابله با بدحجابی از سوی شهرداری را مطرح کردند. پس از تجمع زنان جلوی شورای شهر تهران، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر و مشاور رسانه‌ای او برای شنیدن حرف‌های آنها حاضر شدند. یکی از این زنان به مشاور نادعلی گفت: «اگر نیرو ندارید، همه پولکی و اسکناسی شده‌اند، ما نیستیم. حاضریم در متروها بایستیم به‌عنوان یک خدمه یا مدل تا بدانند که اینجا مملکت اسلامی است. ما شهید دادیم و هنوز بسیاری از جانبازان اکسیژن جلوی دهان‌شان است. شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان از حجاب و عفاف نوشته‌اند. امام (ره) می‌گفتند: «وصیتنامه شهدا را بخوانید این راهگشاست برای شما.» کوتاهی کردیم و وصیت شهدا را اجرایی نکردیم. حجاب در اولویت است. رکن دین و قانون اساسی حجاب و عفاف است، ولی این را به زنان‌مان نفهماندیم. نمی‌گویم حجاب اجباری، حجاب پوشش اسلامی و نشانگر یک زن است. مادران ما پوشش داشتند که نسل خوبی را تربیت کردند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی