| کد مطلب: ۱۸۸۷

خبرسازان

خبرسازان

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

تعیین تکلیف وزیر برای «شریف»

وزیر علوم با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف حضوری است، گفته که کلاس‌ها برای ورودی‌ها باتوجه به شرایط خاص تا الان غیرحضوری بوده اما در ادامه خود مسئولان دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند. محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیئت‌دولت درباره وضعیت کلاس‌های دانشگاه شریف گفت: «کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف حضوری است. این کلاس‌ها برای ورودی‌ها باتوجه به شرایط خاص تا الان غیرحضوری بوده، اما در ادامه خود مسئولان دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.» او با اشاره به مطالبات دانشجویان گفت: «باید سعی کنیم در حد توان شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان بتوانند در پیشرفت علم و فناوری، اثربخش‌تر از

گذشته باشند.»

کاهش شناسایی مبتلایان به سل

رئیس اداره کنترل سل و جذام وزارت بهداشت با اشاره به موفقیت‌های ایران در کنترل سل تا پیش از شیوع کرونا، از افت ۲۸درصدی شناسایی موارد ابتلا به سل در سال اول کرونا و ۱۵درصدی در سال دوم کرونا خبر داد. به گزارش ایلنا، مهشید ناصحی درباره آخرین وضعیت سل در ایران و جهان گفت: «ایران جزو کشورهای موفق در حوزه پیشگیری و کنترل سل در جهان است. در حال حاضر در جهان از هر ۱۰۰هزار نفر، ۱۲۷نفر مبتلا به سل برآورد می‌شود. در کشوری مانند پاکستان این عدد ۲۵۹نفر و در ایران نیز براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، این عدد ۱۳ در هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.»

با احتکار دارو برخورد می‌شود

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره برخورد با گران‌فروشان گفته، در بخش تخلفات مربوط به موضوعات صنفی به‌طور مثال گزارشات گران‌فروشی دارو، کم‌فروشی و ارائه داروهای تقلبی یا تاریخ‌گذشته یا پودرهای بدن‌سازی و امثال آن، تماما از سوی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به ما ارسال می‌شود و ما نیز از حیث صنفی بودن به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم. به گزارش ایلنا، محمدعلی اسفنانی در پاسخ به این سوال که درخصوص کمبود آنتی‌بیوتیک آیا گزارشی مبنی بر تخلف شرکت‌های دارویی یا داروخانه‌ها در این زمینه به سازمان تعزیرات شده است، گفت: «این موارد باید از سوی دانشگاه‌ها به ما اعلام شود، علی‌القاعده باید گزارشات دانشگاه‌ها مبنی بر احتکار، عدم عرضه کالا یا امتناع به ما ارسال شود و ما نیز به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد. درباره احتکار و عدم عرضه، هنوز گزارشی به ما نرسیده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی