| کد مطلب: ۲۸۰۸

خبرسازان

خبرسازان

بازگشت معتادان به محله هرندی اطلاعیه درباره مسمومیت دانشجویان حمله پلنگ سرخه‌حصار

amani naser

بازگشت معتادان به محله هرندی

عضو شورای شهر تهران از بازگشت ۸۰درصدی معتادان و کارتن‌خواب‌های جمع‌آوری‌شده به محله هرندی خبر داد. ناصر امانی، بعد از گذشت یک سال از محله‌گردی‌اش در «هرندی» دوباره تذکر داده و گفت: «بنده دوباره در این محله حضور پیدا کردم تا ببینم چه اتفاقاتی در آنجا افتاده و سه نکته است که بیان می‌کنم؛ اول اینکه ۶۴۰۰ نفر معتاد و ۱۲۳۳ نفر کارتن‌خواب از محله هرندی توسط شهرداری جمع‌آوری‌شده که عدد خیلی بزرگی است برای یک محله شهر تهران، آن هم یک محله مرکزی نزدیک بازار و نزدیک سیستم دولتی مثل مجلس، ریاست‌جمهوری و سایر قوای کشور. براساس تقسیم کاری که در قرارگاه اجتماعی شده، شهرداری آنها را به بهزیستی تحویل داده است. هم مردم، هم معاون اجتماعی منطقه و هم شهردار ناحیه‌ای که محله هرندی در آنجا واقع است، می‌گفتند۸۰ درصد آنها دوباره برگشته‌اند؛ یعنی مدت کوتاهی در مراکز نگهداری بهزیستی رفتند و پذیرایی شدند و بعدا با سازوکارهایی که تعریف کردند دوباره آنها را رها کردند و مجددا به این محله برگشتند.»

DaneshgahSetare Kazemi

اطلاعیه درباره مسمومیت دانشجویان

سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: «به‌دنبال بروز بیماری گوارشی تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی «پردیس کرج» نظر به اهمیت سلامت دانشجویان، سازمان امور دانشجویان به‌عنوان حامی حقوق مادی و معنوی دانشجویان، از ابتدای بروز این بیماری، اقدامات نظارتی و پیگیری مسائل به‌وجود آمده را در این دانشگاه‌ها دنبال نموده و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داد. با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی و گوارشی در فصل پاییز، با پیگیری‌های انجام‌شده اقدامات نخستین، اعم از آزمایش‌های مختلف از آب آشامیدنی و غذای دانشجویان و همچنین نمونه‌برداری‌های انسانی صورت گرفته است که نتایج آن در دست بررسی است و تحقیقات اولیه پاتولوژیست‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان، حاکی از منشأ ویروسی این بیماری گوارشی است و در دانشگاه خوارزمی و صنعتی اراک منتظر دریافت نتیجه آزمایشات انجام‌شده هستیم.»

akbari hasan

حمله پلنگ سرخه‌حصار

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید، پلنگ سرخه‌حصار، گربه‌ها و سگ‌های بلاصاحب را شکار می‌کند و حضور آن خطری را متوجه ساکنین منطقه نمی‌کند. حسن اکبری در این باره گفت: «براساس بررسی‌ها مشخص شد که این پلنگ مدت نسبتاً طولانی است که وارد این پادگان‌ها و سایر محوطه‌های بزرگ مجاور پارک ملی شده و در مکان‌هایی که امکان اختفا داشته مستقر شده و از مواد غذایی دورریختنی پروتئینی و شکار گربه و سگ‌های بلاصاحبی که در آن محل بودند، تغذیه می‌کرده است و با آن محیط به‌دلیل وجود مواد غذایی آسان، کنار آمده است.» او ادامه داد: «ابتدا تلاش شد با استفاده از سلاح بیهوشی نسبت به زنده‌گیری این حیوان اقدام شود که به‌دلیل بزرگ بودن فضا، موفقیت‌آمیز نبود و مجبور به تله‌گذاری شدیم. سه تله جعبه‌ای ضامن‌دار در محل با گذاشتن طعمه نصب شد اما پلنگ گرایشی به‌سمت تله‌ها نداشته است و به‌نظر می‌رسید که به‌دلیل در دسترس بودن غذا، سراغ تله‌ها نمی‌آید.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی