| کد مطلب: ۲۷۸۱

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

راه احیای یوزپلنگ فقر معلولان پدر کیان پیرفلک در تهران

Dr payam mohebi

راه احیای یوزپلنگ

پیام محبی، رئیس جامعه دامپزشکان ایران درباره اینکه آیا می‌توان با وجود دو یوزپلنگ تازه متولد‌شده، به آینده پروژه احیای یوز ایرانی امیدوار بود، می‌گوید: «متاسفانه جزئیات زیادی از این خبر مهم نداریم اما اگر جنسیت این دو یوز مشخص شود، بیشتر می‌توان درباره اهمیت وجود آنها حرف زد.» به گزارش خبرآنلاین، این دامپزشک ادامه می‌دهد: «چندی پیش مسئولان محیط‌زیست اعلام کردند، از پس هزینه‌های «پیروز» برنمی‌آیند و حالا دو یوز دیگر هم قرار است اضافه شود. با این تفاسیر این سوال پیش می‌آید که این موضوع دردسر جدیدی برای سازمان محیط‌زیست است؟» او ادامه داده است: «اینکه یک چوپان توانسته این دو توله‌یوز را ببرد و از آنها نگهداری کند، بدون اینکه جان‌شان به‌خطر بیفتد، موضوع جالب و مهمی است، خصوصا که همین چندماه پیش مدیران محیط‌زیست ایران نتوانستند برای حفظ دو فرزند دیگر «ایران» کاری انجام دهند،‌ بر این اساس به‌نظرم به‌جای این مدیران، یک‌چوپان را برای حفظ و احیای پروژه احیای یوزپلنگ ایرانی بگذاریم، نتیجه بهتری می‌گیریم.»

kari mahmood

فقر معلولان

مدیرعامل انجمن ندای معلولان ایران می‌گوید، دچار شعارزدگی در رسیدگی به معلولان شده‌ایم و فکر می‌کنیم با شعار می‌توان کار را درست کرد. محمود کاری در این باره گفت: «به‌گفته سازمان بهزیستی، یک‌میلیون و ۶۰۰هزار معلول داریم و حدود ۳۰۰هزار نفر از این افراد خودشان ازطریق راه‌های مختلف توانستند اشتغال برای خود ایجاد کنند و در بخش خصوصی و دولتی اشتغال دارند. اگر قرار بود برای اشتغال معلولان کاری کنیم از سال ۱۳۸۳ تاکنون -که ۲۴سال می‌شود- هر سال برای ۳۰هزار تا ۵۰هزار نفر کار ایجاد می‌شد و الان همه افراد دارای معلولیت کار داشتند.» او درباره تجهیزات پزشکی مورد نیاز معلولان گفت: «در حال حاضر معلولان توان خرید ارتز، پروتز، بریس و... را حتی از هلال‌احمر ندارند، چه برسد که بخواهند از بخش خصوصی بخرند. هلال‌احمر با بخش خصوصی در این زمینه رقابت می‌کند. دست و پای مصنوعی الان قیمتش سر به فلک می‌گذارد و یک معلول حتی اگر درآمد هم داشته باشد و ماهی ۱۰میلیون هم حقوق داشته باشد، در سال چقدر باید پس‌انداز کند تا بتواند با این شرایط هر دو سال یک‌بار، بریس خود را تعویض کند. مسئولان ما در سازمان حمایتی، نشست هم‌اندیشی در این زمینه با جامعه هدف نداشته و اتاق‌فکر مناسب ندارند.»

pirfalak

پدر کیان پیرفلک در تهران

میثم پیرفلک، یکی از مجروحان حادثه تروریستی شهرستان ایذه، به منظور ادامه روند درمان به یکی از بیمارستان‌های استان تهران اعزام شد. جواد شریعتی، مدیر داخلی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز با اعلام این خبر گفت: «باتوجه به وضعیت فعلی میثم پیرفلک و بنابر درخواست خانواده‌اش، این مجروح جهت ادامه روند درمان به پایتخت انتقال یافت.» پیش از این رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان گفته بود، تیم‌های پزشکی به‌طور جدی در حال پیگیری و درمان میثم پیرفلک هستند، اما متاسفانه روز یک‌شنبه (ششم‌ آذرماه) به‌خاطر شرایط سپسیس، قدرت تنفس بیمار کاهش یافت که تیم بیهوشی بیمارستان، بیمار را به دستگاه ونتیلاتور وصل کرد و شرایط او در حال حاضر درمان با دارو و نگهداری در آی‌سی‌یو است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی