| کد مطلب: ۹۸۸

چمران: اصلاح‏‌طلبان با خودشان مناظره کنند

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

مهدی عباسی/ عضو شورا: افرادی که براساس زدوبند پست گرفته‌اند، عزل شوند

رئیس شورای شهر تهران به بیانیه مشترک اعضای دوره قبل شورای شهر واکنش داد و در پاسخ به فراخوان آنان برای مناظره در جمله‌‌ای خبرساز گفت: «اصلاح‌‌طلبان با خودشان مناظره کنند.» مهدی چمران روز گذشته در حاشیه نودویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحبت‌‌های من واقعیتی بود که بیان کردم و کاملا مشخص است، تأکید کرد: «وقتی شش هزار دستگاه اتوبوس در پایان دوره چهارم به هزار و ۸۲۸ دستگاه می‌‌رسد، دیگر چه می‌‌توان گفت؟ وقتی انبارهای مترو از قطعات خالی می‌‌ماند چه باید کرد؟ باید بگوییم وضع ما بسیار خوب است یا زیر صفر قرار داریم؟ نیاز به گفتار مجدد و سروصدا نیست.» او افزود: «کسانی که گفتند مناظره می‌‌کنند می‌‌توانند با خودشان مناظره کنند. من مجدد گزارش سال ۱۴۰۰ در خصوص مترو و پروژه‌‌ها را دیدم. پروژه یادگار امام(ره) تعطیل شد و گفتند که ما اهل کار نیستیم و این را ثابت کردند. آنچه برای ما مهم است، مردم هستند. نمی‌‌دانم چرا این موضع‌گیری‌‌ها انجام می‌‌شود. من برای این افراد احترام قائل هستم و محترمانه برخورد کردم و باید تندخویی‌‌ها را از آنها پذیرفت.»

دعوت به مناظره

اظهارات مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جلسه نودمین شورای شهر تهران مبنی بر اینکه «شهرداری تهران را زیر صفر از ‎اصلاح‌طلبان تحویل گرفتیم»، موجب شد تا یکی از اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران، به این اظهارنظر در رشته توئیتی پاسخ دهد. در این رشته توئیت آمده است: «آقای چمران درست می‌گویند، اصلاح‌طلبان ‎شورای پنجم. واگذاری و بذل و بخشش ‎املاک نجومی زمان ایشان و همفکران‌شان را به زیر صفر رسانده بودند. شهرفروشی و برج‌سازی در باغات را به زیر صفر رسانده بودند. پول‌پاشی و تاراج دارایی‌های شهر که حاکم شده بود را به زیرصفر رساندند. امضاهای طلایی و ‎سوداگری را با حاکم کردن ‎ شفافیت و انضباط مالی به صفر نزدیک کردند.» در ادامه این رشته‌توئیت آمده است: «فساد گسترده هولوگرام‌ها و کارگزاری‌های شکل‌گرفته در دوران ایشان و دوستان‌شان را به زیر صفر رساندند. ضمن احترامی که برای مهندس چمران قائلم. درخواست می‌کنم تا در خصوص ادعای ایشان مبنی بر اینکه شهرداری تهران را زیر صفر از اصلاح‌طلبان تحویل گرفتند، برای تنویر بیشتر ‎افکار عمومی ‎ مناظره کنیم.»

عزل پست‌‌های شهرداری با زد و بند

همچنین روزنامه هم‌میهن روز شنبه در گزارشی با عنوان «حواشی دستگیری و استعفاها در شهرداری»‌‌ در بخشی از گزارش درباره استعفای مدیرکل حراست شهرداری مطلبی را منتشر کرد که این گزارش روز گذشته در جریان برگزاری جلسه توسط مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تایید شد. او در تذکر پیش از دستور خود، گفت: «متاسفانه در مجموعه حقوقی شهرداری از جنس نااهلی و فساد رخ داده است که توسط حراست شهرداری با اقدام شاکیان پرونده پیگیری شده است. شنیده‌‌ام این موضوع در اداره دیگر تکرار شده است. شهرداری باید در این خصوص روشنگری کند و بگوید که خبرهایی که در گوشه و کنار می‌‌شنویم، صحت دارد یا نه که امیدواریم اخبار کذب باشد.» او با بیان این‌‌که در این خصوص بیان چند نکته لازم است، افزود: «لازم است در پرونده قبلی، شهرداری از گزارشگران فساد تقدیر کند و آنها را مورد صیانت قرار دهد و همچنین لازم است بررسی‌‌های دقیقی انجام شود تا افرادی که احتمالا براساس زد و بند پست گرفته‌‌اند شناسایی و عزل شوند و با خاطیان به گونه‌‌ای رفتار شود که درس عبرتی برای دیگران شود. از مدیر حراست شهرداری تشکر می‌‌کنم و اگر ظلمی شده در اسرع وقت جبران شود؛ اما شهرداری باید گزارش دقیقی در این خصوص به شورا بدهد و همچنین برنامه خود را جهت پیشگیری و جلوگیری از چنین رخدادهایی به شورا بدهد، چرا که انتصابات باید براساس فرآیند باشد و اینگونه اتفاقات قلب همه را به درد می‌‌آورد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی