| کد مطلب: ۸۵۵

سکوت وزارت مسکن درباره رشوه مشاور

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

رئیس فراکسیون عدالت مجلس:‏ وزیر به جای پاسخ‌‏گویی روی تخت افتاده است

گروه خبر:

«قرار است با هر فرد متخلفی در هر وزارتخانه‌‌ و دستگاهی برخورد شود.» ‌‌این اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهور است که بعد از دستگیری یکی از نزدیکان وزیر راه‌وشهرسازی اعلام شد. تنها واکنش دولت و حتی رستم قاسمی به دستگیری فردی که از آن به عنوان دست‌راست وزیر یاد می‌‌شود، همین بود و هیچ توضیح دیگری از سوی هیچ نهادی منتشر نشد، اما در این میان یکی از نمایندگان در صفحه توئیتر خود پرده از رشوه یورویی و همراه بودن آقازاده وزیر در این مورد سخن گفت. اردشیر مطهری حتی بیماری وزیر را مصلحتی دانسته است. وزارت راه و شهرسازی از همان ابتدا با آمدن رستم قاسمی با حاشیه همراه شد؛ وزارتخانه‌‌ای که انتظار می‌‌رفت بتواند وعده‌‌های انتخاباتی را محقق کند، نه‌تنها عملکرد آن جای هیچ دفاعیه‌‌‌‌‌‌ای را نگذاشته، بلکه این روزها درگیر حواشی دریافت رشوه یورویی یکی از افراد نزدیک به وزیر نیز شده است. این موضوع توسط اردشیر مطهری، نماینده مجلس مطرح و علنی شده است. رئیس فراکسیون عدالت مجلس دراین باره در توئیتی نوشت: «رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه‌اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد، روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخ‌گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.» البته او در توئیت دیگری نوشته است: «شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، او را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌‌اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی‌‌دونم. میگن دیگه، ما نمی‌گیم.» او همچنین تلویحا پسر رستم قاسمی را نیز به همکاری با مشاور بازداشت‌شده او متهم کرده است. این نماینده در این باره توئیت کرده است: «رستم‌خان، شفاف‌سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟» تلاش‌‌های خبرنگار هم‌میهن برای صحبت با این نماینده بی‌‌فایده بود و تنها به چند پیامک منتهی شد. سایر نمایندگان نیز تمایلی برای اظهارنظر نداشتند.

مجلس درباره حواشی تصمیم‌‌گیری کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، بدون پرداختن به حواشی ایجادشده، درباره وضعیت کلان این وزارت‌خانه، به هم‌میهن گفت:‌‌«درباره وزارت راه‌وشهرسازی و حوادث مرتبط با آن، مجلس باید تصمیم‌‌گیری کند. اما به عنوان نماینده مردم در مجلس معتقدم، باید وزارت راه از مسکن و شهرسازی جدا شود. با این اقدام که مورد تایید دولت نیز است می‌‌توان، نظارت بهتری نسبت به عملکرد وزارتخانه‌‌ها داشت، مهمتر اینکه برنامه‌‌های موردنظر را نیز پیگیری و مطالبه کرد.» او معتقد است: «در عدم تحقق برنامه‌‌های این وزارتخانه تنها این نهاد مسئول نیست و سایر دستگاه‌‌های مرتبط نیز باید پاسخ‌‌گو باشند.» اما در این میان تلاش‌‌های هم‌‌میهن برای دریافت واکنش از روابط عمومی وزارتخانه نیز بی‌‌نتیجه ماند و مدیر روابط عمومی حاضر به پاسخ‌‌گویی نشد که این اظهارات تا چه میزان صحت دارد. هرچند مشاور یکی از نمایندگان مجلس درباره اظهارات اردشیر مطهری به هم‌‌میهن گفت:«متاسفانه این موضوع صحت دارد و باید منتظر بررسی بیشتر نهادهای نظارتی در این باره بود.»

چه کسانی می‌‌خواهند رستم قاسمی وزیر نماند؟

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به حواشی ایجادشده به ایسنا گفته است: «وزیر راه‌وشهرسازی به خاطر مشکل جسمی و عمل پزشکی سر کار حاضر نشده و همین موجب بروز شایعاتی شده، اما برخی نمایندگان هم به دیدار وی رفته‌اند و ایشان به کار خود ادامه خواهند داد. از ابتدای تشکیل دولت عده‌‌ای شروع کردند به گمانه‌زنی و هرازچندی برای خودشان لیست می‌‌دادند که این افراد می‌‌خواهند تغییر کنند، ولی دیدیم که در این یکسال این شایعات تحقق نیافت.» حال سوال جدی اینجاست که شایعات مطرح‌شده درباره آقازاده‌‌ای که منسوب به وزیر است، تا چه میزان می‌‌تواند صحت داشته باشد و آیا قصه این تخلف همانند برخی از تخلفات که با مصلحت‌اندیشی پنهان‌‌ شده است، تمام خواهد شد؟

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی