| کد مطلب: ۱۱۹۲

مقامات

مقامات

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

تا اصلاحات پیش می‌رویم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه روز گذشته مجلس با تسلیت درگذشت مهسا امینی به خانواده او گفت:«اینجانب تاکید می‌کنم که رسیدگی دقیق و اطلاع‌رسانی تمامی ابعاد پرونده درگذشت ایشان، ضروری است؛ لازم است کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حداکثر دقت و موشکافی کامل تمامی زوایا، در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه کارشناسی خود را برای اطلاع نمایندگان و مردم شریف ایران گزارش کند. همچنین کمیسیون مذکور وظیفه دارد علاوه بر بررسی مصداقی درگذشت مرحومه مهسا امینی، برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، فرایندها و شیوه اجرا در گشت‌های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی را مورد بررسی قرار دهد تا برای رفع شدن اشکالات موجود در چگونگی اجرای آن، اقدام شود.» او همچنین در پایان گفت:«ان‌شاءالله مجلس هم این اتفاق را برای روشن شدن موضوع و اصلاحات موردنظر ساختارها و فرایندها، رسیدگی می‌کند و مردم نیز اجازه هرنوع سوءاستفاده را به دشمنان و همراهان آنان نخواهند داد.»

جمهوری اسلامی همیشه مظلوم

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده مجلس یازدهم در جلسه علنی روز گذشته مجلس طی تذکری شفاهی گفت: «در آستانه عضویت ایران در اجلاس شانگهای و نشست مجمع عمومی سازمان ملل، عده‌ای قصد دارند از فضای پیش‌آمده برای خانم مهسا امینی که باید به خانواده وی تسلیت گفت، سوءاستفاده کنند. به عنوان یک پدر داغدار که خانم امینی را مانند دختر و فرزند خود می‌دانم، نصیحت می‌کنم و تذکر می‌دهم افرادی که مسائل را پیگیری می‌کنند از جاده انصاف خارج نشوند و جمهوری اسلامیِ همیشه مظلوم را مظلوم‌تر نکنند. این فرصت به ضدانقلاب، سلطنت‌طلبان، کومله و منافقین که در خون ۱۷هزار شهید ترور شنا می‌کنند، داده نشود. بسیار واضح است که مهسا امینی بهانه بوده و اصل نظام در این تحرکات نشانه است. به عنوان یک پدر داغدار توصیه می‌کنم مسیر را از مسیر ضدانقلاب جدا کنند.»

مساجد جایگزین گشت ارشاد

حسین گودرزی، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگویی که با سایت منیبان انجام داد، با ابراز تاسف از درگذشت مهسا امینی، درباره گشت‌های ارشاد گفت: «آنچه مشخص است فعالیت گشت ارشاد باید در چارچوب و محدوده قانون باشد، درغیراین‌صورت تخلف است. گشت ارشاد باید طبق قانون فقط در حد تذکر و امر به معروف، فعالیت کند نه اینکه از مرز قانون عدول کند. من نمی‌گویم گشت ارشاد باید حضور داشته باشد، اگر ضرورتی بر حضور آن وجود دارد، باید در محدوده قانون باشد. به نظر من اگر به جای پلیس، نهاد روحانیت، مساجد، ستاد امر به معروف، ورود پیدا کند بهتر است چون این افراد نسبت به یک مامور انتظامی مسلط‌تر هستند. نقش پلیس به عنوان ضابط قضایی گام آخر است. بنابراین اگر به جای استفاده از پلیس به تقویت بُعد فرهنگی بپردازیم، هم تاثیرگذار خواهد بود هم حاشیه‌های این‌چنینی پیش نخواهد آمد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی