| کد مطلب: ۴۷۵۵

مقامات

مقامات

شارمهد اقرار داشته بود به هر وسیله‌ای مانع می‌شوند

setayeshi

شارمهد اقرار داشته بود

نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته برگزار شد. در ابتدای این نشست، او درباره صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد گفت: «بر اساس دادنامه صادره از مرجع صالح، جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است. از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست‌ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می‌کنم.» او ادامه داد: «جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه محکوم به اعدام شده است و با راه‌اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس‌های امنیتی آلمانی و انگلیسی و آمریکایی در به خاک و خون کشیدن ده‌ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه‌هایش ناکام مانده است. با کدام قاعده انسانی و عقلی و بین‌المللی ده‌ها کودک و زن و مرد به خاک و خون کشیده شده‌اند؟ این عمل از ناحیه او صورت گرفته و به‌صراحت به آن اقرار داشته است.»
روند پرونده سما جهانباز
ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز، دختر جوان اصفهانی گفت: «پرونده‌ای در این زمینه در شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی شیراز که ویژه رسیدگی به امور جنایی است، مفتوح شده و در مرحله مقدماتی است. یک نفر در 24 بهمن‌ماه امسال دستگیر شده است به اتهام مقید پرونده و با صدور تامین صادره فعلا در بازداشت است.»
تشکیل پرونده برای وزیر نفت وقت
ستایشی در بخش دیگری گفت: «براساس دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد با ترک فعل مسئولان، درخصوص عدم جمع‌آوری گازهای مشعل میادین نفتی و گازی برای وزیر وقت نفت پرونده قضایی تشکیل شده است. عدم اقدام موثر و به‌موقع وزیر وقت نفت در جمع‌آوری گازهای مشعل میادین نفتی که منجر به اتلاف منابع، آلودگی و تخریب محیط زیست شده است، از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تشخیص داده شده و گزارش برای مرجع قضایی ارسال شده است. گزارش در مرحله بازپرسی بوده و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.»

2021111111581190553674812

به هر وسیله‌ای مانع می‌شوند

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در سخنان خود در جلسه این شورا با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال به‌سرمی‌بریم و در آستانه فرارسیدن سال جدید هستیم، اظهار داشت: «بنا بر آموزه‌های دینی همه و به‌ویژه مسئولان باید به محاسبه عملکرد خود در سالی که رو به پایان است، بپردازیم و با شناختن نقاط قوت و ضعف، خود را برای عملکرد بهتر در سال آینده آماده کنیم.» دبیر شورای نگهبان به اتفاقات سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: «در سال جاری، شاهد دشمنی همه‌جانبه دشمنان ایران اسلامی بودیم و این لشکرکشی سنگین بیشتر از هر چیز نشانه ترس دشمن از پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف است.»جنتی با بیان اینکه آنها می‌خواهند به هر وسیله‌ای که شده مانع این حرکت روبه‌جلوی کشور شوند، افزود: «چند ماه تلاش کردند با راه انداختن اغتشاشات اولویت‌های کشور را تغییر دهند و وقتی از آن راه موفق نشدند، حالا تلاش دارند با جنگ روانی و بحرانی نشان دادن وضعیت اقتصادی کشور، جامعه را نگران کنند؛ در این وضعیت هوشیاری متولیان اقتصادی، اتخاذ تصمیمات صحیح و اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع ضروری است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی