| کد مطلب: ۴۷۱۶

مقامات

مقامات

حمایت از نخبگان افزایش حقوق خطاهای دولت

raisi

حمایت از نخبگان

سیدابراهیم رئیسی در اختتامیه سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: «به وزارت علوم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفته‌ایم که در کنار همه وزارت‌خانه‏ها حضور داشته باشند. موسسات همه وزارت‌خانه‏ها خوب هستند اما دستگاه‏ها باید با دانشگاه‏ها در ارتباط باشند و نباید از این مسئله غفلت کنند تا کشور از کار فناوری پایه بهره ببرد تا توسعه پایدار حاصل شود. تقدیر از برگزیدگان جشنواره خوارزمی یک حرکت نمادین است که باید به حرکت واقعی تبدیل شود، یعنی نخبه احساس کند کار او مورد حمایت قرار می‏گیرد. این حس با بخشنامه حاصل نمی‏شود. ادراک حمایت با عمل اتفاق می‏افتد نه صرفا با سخن گفتن.» او در بخش دیگری گفت: «سازمان علمی و پژوهشی تلاش کند تا نظام مسائل دستگاه‏های مختلف کشور شناخته شود و دانشمندان برای حل این مسائل پیش‌قدم شوند. دانشگاه باید کنار صنعت، معدن و زندگی مردم و بازار و اقتصاد باشد. اگر علم کنار اقتصاد باشد، پیشرفت اقتصاد خیلی زیاد می‏شود.»

Bahadori Jahromi Ali

افزایش حقوق

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری درباره پلکانی کردن افزایش حقوق از سوی دولت و علت مخالفت مجلس با آن گفت: «نگاه دولت در سال گذشته و امسال، افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که حقوق پایین‏تری می‏گیرند تا درصد بیشتری افزایش حقوق داشته باشند.» بهادری‌جهرمی ادامه داد: «امید ما این است که مجلس با دولت همکاری بیشتری داشته باشد و در موارد مورد اختلاف، نظر مردم پرسیده شود و در کنشگری کارشناسی کمک شود تا ما به‌عنوان دولت بتوانیم افزایش حقوق را به‌صورت درصدی اعلام کنیم. البته در پیشنهادهای اخیر دولت مالیات هم پلکانی اخذ می‏شود و مقداری از نابرابری این چنین جبران می‏شود اما این کفایت نمی‏کند و نگاه دولت عادلانه‌سازی در پرداخت‏ها است و سعی می‏کند از مسیر قانونی پیگیری‏های خود را انجام دهد.»

saliminamin abbas

خطاهای دولت

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‏وگو با رویداد۲۴ گفته دولت نباید چند تا کار را با هم و همزمان شروع می‏کرد. به‌عنوان مثال در بحث قیمت خوراک دام و طیور نباید آزادسازی انجام می‏داد. خطای فاحش دیگر دولت این بود که باید مسئله برجام را به‌جایی می‏رساند و از چیزی نمی‏ترسید؛
این در حالی بود که دولت به‌خاطر ترس از اصولگرایان تندرو مذاکرات برجامی را جدی دنبال نکرد. دولت رئیسی بعد از
شروع به کار در قدم اول باید همه ضعف‏های به‌جامانده از دولت روحانی را جبران و بعد از آن برنامه‏هایش را شروع می‏کرد، اما چنین نکرد. به هرحال آثار تصمیم‏های منفی و
ضعف دولت گذشته در کارها خلل ایجاد می‏کند. متاًسفانه رئیسی فکر می‏کرد میراث سنگین روحانی با تغییر دولت حل می‏شود که اینطور نشد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی