| کد مطلب: ۴۶۸۶

مقامات

مقامات

تکذیب تغییر مخبر هشدار به اروپایی‌ها

mokhber 2

تکذیب تغییر مخبر

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: «ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است و هیچ تصمیمی در دولت در این زمینه وجود ندارد.» این منبع افزود: «مخبر با انگیزه مضاعف و تلاش شبانه‌روزی در دولت مشغول به فعالیت است.»
به‌تازگی برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند، پرویز فتاح به‌‌جای مخبر راهی پاستور خواهد شد تا سِمت معاون اولی را بر عهده بگیرد. البته این ادعا برای نخستین‌بار است که مطرح می‌شود و با هر تغییر اقتصادی در کشور، برخی از منابع رسانه‌ای چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که تاکنون همه آنها تکذیب شده است.

salami

هشدار به اروپایی‌ها

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در همایش «کاروان‌های راهیان نور» که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه استانی و استانداران کشور در آبادان برگزار شد، با هشدار به کشورهای اروپایی عنوان کرد: «ما می‌توانیم برد سلاح‌هایمان را افزایش دهیم ولی این کار را نکردیم، چرا از این خویشتن‌داری سوءاستفاده می‌کنند؟ مگر ملت ایران چقدر صبر دارد ؟ این را در جنگ تحمیلی نیز می‌توان دید. به این‌ها می‌گوییم بیشتر از این ادامه ندهند، خویشتنداری کنند و آرام باشند، دامنه تحمل ملت ایران هم حدود و حدودی دارد، اروپایی‌ها با داشتن نفت و امنیت زنده هستند، باید مراقب باشند و خودشان را به خطر نیندازند.» او با بیان اینکه امروز در ماجرای جنگ اوکراین با اتهام‌زنی برای ما غوغا به پا کرده‌اند، افزود: «اما همین اروپا باید به تاریخ رفتار خودش در دوران دفاع مقدس نگاه کند، هنوز تاول روی پوست بدن رزمندگان ما مانده است، چه کسی زرادخانه‌های شیمیایی عراق را پر کرد؟ این اروپایی‌ها بودند که سلاح شیمیایی را در جنگ در اختیار عراق قرار دادند و جوانان ایرانی را با آن شرایط دردناک شهید یا راهی بیمارستان‌ها کردند. شما آلمانی‌ها که حامی اصلی این جریان بودید و شما انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها که تجهیزات جنگی دادید. انگلیسی‌ها سیستم دفاعی عراق را سر و سامان می‌دادند و آمریکایی‌ها همه را در حمایت از صدام و در مقابل ما بسیج کردند. اینها جریان نفت ما را مورد حمله قرار می‌دادند. اگر جوان ایرانی این تاریخ را نداند، فکر می‌کند که مقام‌های اروپایی که شیک لباس می‌پوشند و شیک حرف می‌زنند، واقعیت آنها نیز همین است.» او تصریح کرد: «در طول تاریخ از بیش از 100 سال گذشته در ایران، شاه تعیین و تبعید می‌کردند و قحطی در کشور ما راه انداختند و میلیون‌ها نفر را قتل‌عام کردند. جوان ایرانی باید این را بداند، تمام فراری‌ها و همه مقامات گروه‌های سیاسی تجزیه‌طلب، جنایت‌کاران جنگی تاریخ و تروریست‌ها، همه اینها اروپا را به میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند. از همان موقع تا الان نجابت به خرج داده‌ایم، حتی برد سلاح‌هایمان را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم که اروپا تهدید نشود. اروپا در حال گرفتن نفت از خلیج‌فارسی است که امنیتش را ما تامین می‌کنیم. این را جوان ایرانی و مقام اروپایی باید بداند که از هیچ‌کدام از ابزارهای خود علیه آنها استفاده نکرده‌ایم‌ اما آنها از تمام ابزار خود علیه ما استفاده کردند.» وی همچنین عنوان کرد: «ما در شرایط بسیار خطیری هستیم و در موقعیت سرنوشت‌سازی قرار داریم؛ چون دشمن امروز متفاوت از گذشته در مقابل ملت، دین، انقلاب و نظام ما ایستاده است. تلاش دشمن جداسازی ذهن و قلب جوانان از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و پشیمان کردن ملت ایران و خصوصا جوانان از انقلاب، خسته و افسرده کردن مردم و وارونه‌سازی تاریخ ما‌ست و در قلب دشمن ما چیزی جز این آرزوها عبور نمی‌کند.» وی بیان کرد: «ما عادت و وظیفه داریم رفتار و ارائه‌های دشمن را تعقیب کنیم و راهبرد‌های آنها را رصد می‌کنیم به این واقعیت پی‌ بردیم و برای ما اثبات شده که دشمنان ما به‌دنبال این هستند تا نسل جوان ما را از افتخارات گذشته منقطع کنند. حیات هر کشور امتداد تاریخ آن است و ما از گذشته خود جدا نیستیم و وقایعی که اتفاق می‌افتند فقط مرتبط با همان زمان نیست. برای همین خداوند می‌فرماید وقایع را برای آیندگان بازگو کنید. خداوند در قرآن بهترین قصه‌ها را تعریف می‌کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی