| کد مطلب: ۴۵۲۵

سیاستمداران

سیاستمداران

اقیانوس آرام، سیبل آتش کره شمالی رد پیشنهاد تعویق انتخابات وانگ‌یی وارد مسکو شد

un

اقیانوس آرام، سیبل آتش کره شمالی

درحالی‌که خواهر کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره شمالی به نیروهای آمریکایی برای توقف مانورهای نظامی هشدار داد و گفت که کشورش می‌تواند اقیانوس آرام را به یک سیبل آتش تبدیل کند، کره شمالی روز گذشته در کمتر از ۴۸ ساعت دو موشک بالستیک دیگر را به سمت سواحل شرقی این کشور پرتاب کرد. این پرتاب‌ها تنها دو روز پس از شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن انجام می‌شود که باعث شد ایالات متحده روز یکشنبه مانورهای هوایی مشترکی را با کره‌جنوبی و به‌طور جداگانه با ژاپن برگزار کند. رسانه دولتی کره‌شمالی تایید کرد که دو پرتاب از یک موشک‌انداز چندگانه شلیک کرده و اهدافی را به ترتیب در فاصله ۳۹۵ کیلومتری (۲۴۵ مایلی) و ۳۳۷ کیلومتری (۲۰۹ مایلی) هدف قرار داده است.

Recep Tayyip Erdoğan

رد پیشنهاد تعویق انتخابات

رئیس‌جمهوری ترکیه پیشنهاد اعضای حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم، مبنی بر تاخیر در زمان برگزاری انتخابات این کشور از ۱۴ می ‌آینده به ۱۸ ژوئن را رد کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه نشستی با حزب عدالت و توسعه داشت که در جریان آن پیشنهاد تعویق زمان انتخابات ترکیه را که قرار است ۱۴ مه برگزار شود،
رد کرد. او نپذیرفت که انتخابات از ۱۴ می ‌به ۱۸ ژوئن موکول شود و تاکید کرد انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود، مگر اینکه برخی مشکلات در تنظیم لیست رای‌دهندگان وجود داشته باشد. با توجه به ادامه روند آواربرداری زلزله اخیر که طول می‌کشد، اردوغان همچنین به شورای عالی انتخابات دستور داد سازوکار رای‌گیری را برای شهروندان در مناطق زلزله‌زده بررسی کنند.

Wang Yi

وانگ‌یی وارد مسکو شد

وانگ‌یی، مسئول ارشد دیپلماسی در حزب کمونیست چین به منظور انجام مذاکرات در خصوص یک طرح صلح احتمالی برای اوکراین، وارد مسکو شده است. روزنامه روسیه‌ای «کومرسانت» گزارش داد: «هدف اصلی از این سفر (وانگ‌یی، رئیس دفتر امور خارجی حزب کمونیست چین) افزایش نقش‌آفرینی پکن در حل‌وفصل جنگ اوکراین است.» وانگ‌یی در جریان حضورش در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ آمریکا را متهم به نقض هنجارهای بین‌المللی با انجام رفتار هیستریک کرد. وانگ بر درخواست‌اش برای انجام گفت‌وگو بر سر اوکراین تاکید کرده و خواستار آن شد که کشورهای اروپایی درباره نحوه پایان دادن به جنگ در اوکراین «به آرامی فکر کنند.» این دیپلمات ارشد چینی همچنین بیان کرد: «به نظر می‌رسد برخی نیروها هستند که نمی‌خواهند مذاکرات بر سر مسئله اوکراین به موفقیت رسیده یا جنگ اوکراین به‌زودی پایان یابد.» پیشتر وزیر امور خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرده بود، شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین قرار است در سالگرد شروع حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه «سخنرانی‌ای درباره صلح» ایراد کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی