| کد مطلب: ۴۴۹۷

سیاستمداران

سیاستمداران

توافقنامه صلح در حال پیشرفت است جنگنده می‌دهیم فقط به یک شرط نمی‌توانیم طالبان را نادیده بگیریم

Ilham Aliyev

توافقنامه صلح در حال پیشرفت است

رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ پیرامون منطقه قره‌باغ گفت‌وگو و رایزنی کردند و هر دو بر این باور بودند که «توافقنامه صلح در حال پیشرفت است.» نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اولین گفت‌وگوهای حضوری خود را از ماه اکتبر به میزبانی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کردند و در جریان این گفت‌وگو هر دو طرف از پیشرفت نسبت به توافقنامه صلح خبر دادند. علی‌اف طی این گفت‌وگو تاکید کرد: «من فکر می‌کنم که جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید به این بن‌بست طولانی‌مدت، نفرت مشترک و خصومت‌ها پایان دهند.» با این حال پاشینیان عنوان داشت: «جمهوری آذربایجان یک سیاست انتقام‌جویانه‌ای را اتخاذ کرده است. آیا آنها از این دیدار برای شعله‌ور کردن نفرت و لفاظی‌های خصمانه استفاده می‌کنند یا برای بهتر کردن اوضاع؟»

rishi sunak

جنگنده می‌دهیم فقط به یک شرط

وزیر دفاع انگلیس زمان دسترسی ارتش اوکراین به جنگنده‌های پیشرفته را اعلام کرد. بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز شنبه در مصاحبه‌ای با یک هفته‌نامه آلمانی اعلام کرد که اوکراین تنها پس از پایان جنگ در این کشور، می‌تواند جت‌های جنگنده پیشرفته‌ای از جمله یوروفایتر تایفون را دریافت کند. وزیر دفاع انگلیس در این باره متذکر شد که دست‌کم در حال حاضر و مطمئناً در شش ماه آینده نباید انتظار تحویل سریع جت‌های جنگنده را به اوکراین داشت. والاس، در خصوص تعلل غرب برای ارسال جنگنده به اوکراین، گفت تا هر کشوری هواپیماهای جنگنده خود را به اوکراین بفرستد، زمان زیادی می‌برد. وزیر دفاع انگلیس یادآور شد که این مسئله در مورد جنگنده‌های مدرن از جمله یوروفایتر تایفون که تنها پس از پایان درگیری به اوکراین ارسال می‌شود، بیشتر صدق می‌کند. والاس تاکید کرد که شرکای غربی درباره ارسال جنگنده به اوکراین توافق‌نظر دارند.

Bilawal Bhutto Zardari

نمی‌توانیم طالبان را نادیده بگیریم

بلاول بوتو زرداری گفت که کشورش آماده همکاری با جامعه جهانی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته است. وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که کشورش با جامعه جهانی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، همکاری و بر مقابله با تروریسم تمرکز می‌کند. بلاول بوتو زرداری، در مصاحبه با الجزیره اظهار داشت: «پس از سقوط کابل به دست طالبان، فعالیت‌های تروریستی در پاکستان افزایش پیدا کرده است.» وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد: «نه‌تنها پاکستان بلکه دیگر کشورهای جهان نیز باید با طالبان در افغانستان تعامل کنند. ما نمی‌توانیم طالبان را نادیده بگیریم، آنها بخشی از واقعیت‌ها هستند. اما در مورد نحوه تعامل ما، به‌خصوص در ارتباط با مسئله طالبان پاکستان و توقعات ما از این گروه شاید بتوان تجدیدنظر کرد. اما نمی‌توانیم تعامل را به‌طور کامل کنار بگذاریم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی