| کد مطلب: ۴۳۶۸

سیاستمداران

سیاستمداران

اذعان به اشتباه افزایش کلاهک‌های هسته‌ای چین ناامیدی قاهره از کابینه نتانیاهو

analena

اذعان به اشتباه

وزیر امور خارجه آلمان اذعان کرد که اظهارات جنجالی‌ ماه گذشته‌اش در شورای اروپا دال بر اینکه اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ است، اشتباه بوده است. با این حال، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که همچنان بر سر مضمون کلی کلامش مبنی بر اینکه قاره اروپا باید در حمایت از اوکراین متحد باشد، می‌ایستد. از بربوک در مصاحبه‌ای با روزنامه تاگس‌اشپیگل که روز شنبه منتشر شد، سوال شده بود که آیا فکر می‌کند «آلمان با روسیه در جنگ است یا خیر؟»، بربوک در پاسخ به این سوال گفته بود، خیر اما روسیه با حمله به اوکراین در واقع به «نظم صلح‌آمیز اروپایی‌مان» حمله کرده است. وی در راستای شفاف‌سازی درباره اظهارات اخیرش دال بر اینکه «اتحادیه اروپا در جنگ با روسیه است»، مدعی شد که مضمون اصلی کلام، کلید درک درست از این اظهارات است. بربوک توضیح داد که چطور برای رد اتهامات دال بر اینکه آلمان در آن زمان با امتناع از ارسال تانک به اوکراین به اندازه کافی از این کشور حمایت نکرده، مجبور شده این اظهارات را مطرح کند.

xi jinping

افزایش کلاهک‌های هسته‌ای چین

منابع چینی به خبرگزاری کیودو گفتند، این کشور جهت بازدارندگی علیه آمریکا قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را به ۹۰۰ برساند. شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین از قبل چنین طرحی را مبنی بر دو برابر کردن زرادخانه‌ هسته‌ای کشورش تصویب کرده است. به گفته این منابع چینی، ارتش آزادی‌بخش خلق چین نیز در ماه نوامبر بر «بازدارندگی هسته‌ای» تاکید کرده بود. همچنین با توجه به جنگ روسیه - اوکراین چنین استدلال کردند که باوجود اینکه غرب کمک‌های مالی و نظامی زیادی به کی‌یف ارسال کرده اما از ایجاد یک درگیری مستقیم با روسیه به دلیل تجهیزات هسته‌ای این کشور خودداری کرده است. خبرگزاری کیودو مدعی شد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین احتمالا تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰۰ الی ۵۵۰ برسد و این رقم تا سال ۲۰۳۵ به ۹۰۰ خواهد رسید.

Flag of Egypt

ناامیدی قاهره از کابینه نتانیاهو

مسئولان پرونده فلسطین در دستگاه‌های مصری در تلاش برای باز کردن بن‌بستی هستند که به دلیل پافشاری کابینه نتانیاهو بر عدم امتیازدهی، دستگاه اطلاعات کل این کشور در روند میانجیگری با آنها مواجه شد. مصر تلاش می‌کند تا زمانی که دولت آمریکا به نوعی از توافق با دولت اشغالگر برسد، زمان بیشتری به دست آورد زیرا از واشنگتن خواسته کابینه نتانیاهو را برای جلوگیری از آغاز درگیری جدید با توجه به تنش‌ها در کرانه باختری و قدس تحت فشار بگذارد. همچنین مقامات مصری در این دیدار تلاش کردند حماس را متقاعد کنند که آغاز درگیری نظامی جدید می‌تواند تمامی توافق‌های به‌دست‌آمده در دوره قبل را لغو کند به‌ویژه که کابینه اسرائیل از کنترل خارج شده است. به گفته برخی منابع در حال حاضر به دلیل لجبازی نتانیاهو که می‌تواند تلاش‌های مصر برای توقف تنش‌ و بحرانی شدن اوضاع را بی‌نتیجه بگذارد، بحرانی در روابط میان قاهره و نتانیاهو به وجود آمده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی