| کد مطلب: ۴۳۱۵

سیاستمداران

سیاستمداران

درخواست برای توقف شهرک‌سازی آماده مذاکره با غرب هستیم جهان بدون پوتین

Antony Blinken

درخواست برای توقف شهرک‌سازی

وب‌سایت خبری اسرائیلی از محتوای درخواست ایالات‌متحده از دولت آن کشور درباره توقف تشدید در کرانه باختری در پی جنایت و نقض‌های مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین پرده برداشت. ایالات متحده از رژیم صهیونیستی خواسته به‌صورت موقت شهرک‌سازی، تخریب و تخلیه غیرقانونی منازل فلسطینیان را متوقف کند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به منطقه از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته اقدامات یکجانبه را برای چند ماه به‌طور موقت تعطیل کنند تا تنش‌ها فروکش کرده و درگیری‌ها در کرانه باختری متوقف شود. این وب‌سایت خبری نوشت، واشنگتن از این راه دنبال برقراری تفاهم میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است. تعویق شهرک‌سازی و نیز تخریب و تخلیه منازل فلسطینیان در ازای توقف اقدامات فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و انجام مجدد هماهنگی امنیتی پیشنهاد شدند.

sergey belyaev

آماده مذاکره با غرب هستیم

وزارت خارجه روسیه گفت، مسکو آماده گفت‌وگویی حقیقی با غرب است. سرگئی بلیایف، مدیر اداره دوم اروپایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی با RTVI گفت: «روسیه آماده مذاکره با هر طرفی شامل انگلیس، فنلاند یا سوئد است. اگر تمایلی برای نشستن بر سر میز مذاکره و داشتن یک گفت‌وگوی عادی درباره راه‌های عادی‌سازی اوضاع یا راه‌هایی برای کاهش خطرات باشد، ما آماده گفت‌وگو هستیم.» این دیپلمات ارشد روسی همچنین به ناتوانی کشورهای غربی برای مذاکره به‌صورت معنادار اشاره کرد و پیامدهای انفجارهایی را یادآور شد که خسارت‌های جدی به خطوط لوله گازی نورد استریم در دسامبر ۲۰۲۲ وارد آورد. بلیایف افزود: «با وجود درخواست‌های مکرر مسکو برای تحقیق مشترک در این باره، غرب انجام تحقیقات جامع و شفاف در این‌باره را به کندی پیش می‌برد و به آن بی‌میل است.» وی ادامه داد: «ما پیشنهادهای زیادی ارائه کردیم، اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.» روابط بین روسیه و غرب گاهی اوقات پرتنش بوده اما فوریه گذشته میلادی و در پی حمله به اوکراین، بدتر شده است.

Boris Pistorius

جهان بدون پوتین

وزیر دفاع آلمان در اظهارنظری گفت معتقد است جهان بدون ولادیمیر پوتین جای بهتری خواهد بود. به نوشته پایگاه اوکراینسکا پراودا، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای گفت؛ جهان بدون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی» جای بهتری خواهد شد. به گفته پیستوریوس، تهدیدات روسیه برای به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای نباید اخلالی در پشتیبانی‌های نظامی از اوکراین ایجاد کند. وزیر دفاع آلمان گفت: «در هر صورت، هیچ‌کدام از ما نمی‌داند پوتین دارد چه کار می‌کند، اما این نباید جلوی ما و متحدان‌مان را از پیشنهاد کردن حمایت‌های معقول به اوکراین بگیرد.» پیستوریوس همچنین اظهار کرد، در اوکراین یک «جنگ فرسایشی بی‌رحمانه» همراه با «تعداد قربانیان بسیار» دارد اتفاق می‌افتد. او خاطرنشان کرد: «اوکراین شایسته تحسین بوده و لیاقت برخورداری از حمایت کامل و تزلزل‌ناپذیر ما را دارد.» وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که به اعتقاد او اوکراین پیروز این جنگ خواهد بود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی