| کد مطلب: ۴۳۹۴

سیاستمداران

سیاستمداران

تظاهرات علیه اصلاحات قضایی  افزایش جاسوسی سیاسی چین حمله سایبری به سایت‌های ناتو

Benjamin Netanyahu

تظاهرات علیه اصلاحات قضایی
ده‌ها اسرائیلی از ساعات اولیه صبح روز گذشته به خیابان‌های تل‌آویو آمده و علیه طرح اصلاحات قضایی مدنظر کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تظاهرات کردند. ده‌ها معترض ورودی خانه «اسحاق واسرلاو»، وزیر النقب و الجلیل در محله «شاپیرا» در تل‌آویو را مسدود کردند. یکی از معترضان در این باره گفت: «امروز به مقابل خانه واسرلاو آمده‌ایم تا توضیح دهد که این کودتا ادامه نخواهد یافت. ما جوانان نگران آینده خود هستیم.» یک معترض دیگر نیز تاکید کرد: «ما تصمیم گرفتیم در کنار هم بایستیم و به هر شکل مسالمت‌آمیزی در مقابل کودتا علیه موجودیت اسرائیل مقاومت کنیم. کودتا همه اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند و به همین دلیل ما مبارزه با آن را یک وظیفه مدنی و اخلاقی می‌دانیم. اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند تحت سلطه یک دیکتاتوری زندگی کنند و ما اجازه نخواهیم داد که گروه کوچکی از افراط‌گرایان ما را به سمت چنین چیزی سوق دهند.»

tomas

افزایش جاسوسی سیاسی چین

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان نسبت به آنچه افزایش فعالیت‌های «جاسوسی» چین علیه برلین خواند، ابراز نگرانی کرده و گفت: «پکن شدیدا بر جاسوسی سیاسی تمرکز کرده است.» توماس هالدنوانگ،رئیس اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی که در واقع سازمان امنیت داخلی آلمان محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ای با روزنامه ولت‌آم زونتاگ گفت: «چین در حال افزایش فعالیت‌های نفوذی و جاسوسی گسترده خود است. ما باید در سال‌های پیش‌ رو برای افزایش این نوع فعالیت‌ها آماده باشیم.» هالدنوانگ هشدار داد که از وابستگی اقتصادی به چین ممکن است برای نفوذ سیاسی سوءاستفاده شود. هالدنوانگ افزود: «چین به دنبال یک استراتژی بلندمدت برای رسیدن به اهدافش است. رهبری سیاسی در حال حاضر از قدرت اقتصادی خود که ناشی از روابط متمرکز با اقتصادهای آلمان و اروپا است، برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کند.» به دنبال حمله روسیه به اوکراین که آسیب‌پذیری‌های وابستگی دیرینه انرژی آلمان به روسیه را آشکار کرد، دولت برلین در روابط اقتصادی‌اش با کشورهای خاصی تجدیدنظر کرده است.

NATO

حمله سایبری به سایت‌های ناتو

خبرگزاری آلمان گزارش داد؛ وب‌سایت‌های متعلق به ائتلاف ناتو هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است. خبرگزاری آلمان به نقل از یک سخنگوی ائتلاف ناتو نوشت؛ وب‌سایت این ائتلاف روز یکشنبه هدف یک حمله سایبری قرار گرفت. طبق این گزارش، در این حمله سایبری چند وب‌سایت به صورت همزمان مورد حمله قرار گرفته‌اند. سخنگوی این بلوک متذکر شد، کارشناسان سایبری این ائتلاف فعالانه در حال تحقیقات در خصوص این حادثه هستند. این خبرگزاری ادعا کرد؛ برخی اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن هستند که «فعالان حامی روسیه» در پشت حمله به وب‌سایت «مقر عملیات‌های ویژه ناتو»که موقتا از دسترس خارج شد، بوده‌اند. خبرگزاری آلمان نوشت، نام گروه هکری روسی «کیل‌نت» (KillNet) مشخصا به‌عنوان مقصر این حمله سایبری مطرح شده است. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، هیچ سند و مدرکی در اثبات این ادعا ارائه نشده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی