| کد مطلب: ۴۹۷۱

سیاستمداران

سیاستمداران

تاریخ، ترامپ را مسئول یورش می‌داند نتانیاهو عنصری نامطلوب در واشنگتن کمک مالی آمریکا به اعتراضات تل‌آویو

Mike Pence

تاریخ، ترامپ را مسئول یورش می‌داند

مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در تندترین انتقادها علیه دونالد ترامپ گفت که درنهایت تاریخ وی را مسبب و مسئول واقعه تروریستی حمله هواداران سفیدپوست آمریکایی ترامپ به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷دی‌ماه ۱۳۹۹) خواهد شناخت. مایک پنس، یکی از تندترین انتقادها تا به امروز را علیه رئیس سابق خود دونالد ترامپ درمورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا بر زبان راند. پنس، ۶۳ساله، در نشست سالانه باشگاه گریدیرون
the Gridiron Club یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های روزنامه‌نگاران در آمریکا، مستقر در واشنگتن‌دی.سی پایتخت آمریکا، در انتقاد شدیدی از رئیس سابق خود درباره این واقعه تروریستی، گفت: «رئیس‌جمهوری (سابق آمریکا) ترامپ اشتباه می‌کرد، من حق تغییر و ابطال (نتیجه) انتخابات را نداشتم، اظهارات بی‌ملاحظه‌گونه وی زندگی خانواده‌ام و هر فرد دیگری که آن روز در عمارت کنگره بود را به مخاطره افکند و من می‌دانم که (سرانجام) تاریخ دونالد ترامپ را مسئول (این واقعه تروریستی) خواهد شناخت.»

Benjamin Netanyahu

نتانیاهو عنصری نامطلوب در واشنگتن

برخی رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر این باور است که او به عنصری نامطلوب در کاخ سفید تبدیل شده و دلیل آن هم این است تا این لحظه برای سفر به واشنگتن دعوت نشده است. موریا وولبرگ، خبرنگار سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد: «یک منبع سیاسی جمعه با یکی از همراهان نتانیاهو در سفرش به رم گفت‌وگو کرد و از او علت اینکه تا این لحظه از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت نشده سوال کرد.» این چهره نزدیک به نتانیاهو پس از اصرار منبع یادشده بر سوالش و ربط دادن آن به اصلاحات قضایی گفت، باید از آمریکایی‌ها علت اینکه نتانیاهو تا این لحظه به واشنگتن دعوت نشده را سوال کنید.

joe biden

کمک مالی آمریکا به اعتراضات تل‌آویو

تایمز اسرائیل در گزارش روز گذشته خود خبر داد، یک مقام ارشد کابینه اسرائیل که بنیامین نتانیاهو را در سفر روز جمعه به ایتالیا همراهی می‌کرد، مدعی شد که اعتراضات سراسری علیه طرح اصلاح نظام قضایی در فلسطین اشغالی توسط دولت بایدن تامین مالی می‌شود. این منبع نزدیک به نتانیاهو گفت: «این اعتراض با میلیون‌ها دلار تامین مالی و سازماندهی شده است. ما پیگیر اتفاقاتی هستیم که در حال رخ دادن است. این یک مرکز سازماندهی بسیار سطح بالا است.» تایمز اسرائیل در گزارش خود نوشت: «یک عضو دیگر هیئت همراه نخست‌وزیر (نتانیاهو در سفر به ایتالیا) تایید کرد که منظور مقام ارشد اسرائیلی، ایالات متحده بود». اظهارنظر مقام ارشد صهیونیست و منبع نزدیک به نتانیاهو درباره تامین مالی اعتراضات توسط آمریکا در شرایطی مطرح شده که «یائیر نتانیاهو» پسر نتانیاهو روز گذشته گزارش وبگاه آمریکایی«بریتبارت» با موضوع کمک مالی وزارت خارجه آمریکا به یکی از گروه‌های حاضر در اعتراضات فلسطین اشغالی را بازنشر داد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی