| کد مطلب: ۴۹۴۵

سیاستمداران

سیاستمداران

لی‌ چیانگ نخست‌وزیر چین شد وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است پایان جنگ اوکراین بر سر میز مذاکره

Li Keqiang

لی‌ چیانگ نخست‌وزیر چین شد

پارلمان چین، لی چیانگ از افراد نزدیک به رئیس‌جمهوری این کشور را به‌عنوان نفر دوم حزب کمونیست و نخست‌وزیر جدید، جایگزین لی کیچیانگ کرد. لی چیانگ ۶۳ ساله پس از انتخاب به‌عنوان نفر دوم حزب کمونیست چین به سمت رئیس شورای دولتی کابینه منصوب خواهد شد و وظیفه اصلی او نظارت بر اقتصاد خواهد بود. او که پیشتر رئیس سابق حزب شانگهای بود و از افراد نزدیک به شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین است، یک روز پس از انتخاب مجدد شی‌جین‌پینگ از سوی کنگره ملی مردم به اتفاق آرا به‌عنوان دبیرکل حزب حاکم برای سومین بار در یک دوره ۵ ساله ترفیع گرفت. لی‌چیانگ به بالاترین مقام تصمیم‌گیری حزب کمونیست چین یعنی ۷ دفتر سیاسی مهم کمیته دائمی رسید. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی لی کیچیانگ پس از پایان ۲ دوره ۵ ساله از این سمت بازنشسته شده بود.

Viktor Orbán

وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان با انتقاد از رویکرد غرب نسبت به جنگ اوکراین و اینکه ممکن است کشورهای متحد کی‌یف در نهایت به اعزام نیروهای نظامی به این کشور برای مقابله با روسیه اقدام کنند، در مورد وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد. تارنمای خبری «پولیتیکو» با انتشار این خبر نوشت: «ویکتور اروبان، نخست‌وزیر مجارستان گفت که به نظر احتمال تبدیل جنگ اوکراین به یک مناقشه جهانی، رو به فزونی نهاده و وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است.» تارنمای این رسانه آمریکایی درادامه نوشت: «اوربان در مصاحبه با رادیو دولتی مجارستان با انتقاد از غرب، متحدان کی‌یف را به گسترش دادن درگیری بنا بر «منافع اقتصادی» خودشان متهم کرد.» نخست‌وزیر مجارستان دراین‌باره گفت: «جهان تا این اندازه نزدیک (به وقوع جنگ جهانی سوم) نشده بود، که یک جنگ منطقه‌ای به یک جنگ جهانی بدل شود، این احتمال (وقوع جنگ جهانی سوم) روز به روز افزایش می‌یابد.»

rishi sunak

پایان جنگ اوکراین بر سر میز مذاکره

نخست‌وزیر انگلیس معتقد است، جنگ در اوکراین بر سر میز مذاکره پایان خواهد یافت و قول داد از ولودیمیر زلنسکی حمایت کند تا در بهترین موقعیت ممکن وارد این گفت‌وگوها شود. ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس گفته که اکنون زمان مذاکرات صلح نیست و بر حمایت‌های بیشتر از اوکراین به منظور تضمین دست بالای این کشور در صحنه نبرد تاکید کرده است. اظهارات سوناک در نخستین نشست فرانسه-انگلیس پس از پنج سال انجام شد که نشان‌دهنده اختلاف فاحش بین نظرات او با بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس درباره جنگ اوکراین است. جانسون با اعمال فشار بر سوناک بر ارسال جنگنده و تانک به کی‌یف برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه تاکید داشت. سوناک در جریان دیدار و گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین گفت: «ما آماده آموزش به نیروهای اوکراینی برای نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی