| کد مطلب: ۴۹۱۷

سیاستمداران

سیاستمداران

سومین دور ریاست‌جمهوری شی احیای منافع مشترک عراق با فرانسه چهار تا شش ماه حیاتی برای اوکراین

xi jinping

سومین دور ریاست‌جمهوری شی

شی‌جین‌پینگ روز گذشته در جریان چهاردهمین کنگره ملی خلق چین به اتفاق آراء برای سومین دور ریاست‌جمهوری خود در این کشور انتخاب شد. به این ترتیب شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین تبدیل به اولین سیاستمدار چینی شد که این رکورد را کسب می‌کند. در جریان انتخاباتی که در نشست چهاردهمین کنگره ملی خلق چین برگزار شد، شی‌جین‌پینگ هم به‌عنوان رئیس‌جمهوری خلق چین و هم به‌عنوان رئیس کمیسیون نظامی مرکزی این کشور انتخاب شد. شی‌جین‌پینگ برای اولین بار در مارس ۲۰۱۳ به ریاست‌جمهوری چین رسید و بعداً در سال ۲۰۱۸ برای دومین دور پنج‌ساله ریاست‌جمهوری در این کشور انتخاب شد. همچنان که شی‌جین‌پینگ در اواخر سال جاری میلادی ۷۰ ساله می‌شود، اینکه این سیاستمدار تا چه مدت در ریاست‌جمهوری باقی خواهد ماند نامشخص است. در سال ۲۰۱۸، چین محدودیت‌ها برای انتصاب دوره‌های ریاست‌جمهوری را حذف کرد.

Mohammed Shia Al Sudani

احیای منافع مشترک عراق با فرانسه

نخست‌وزیر عراق در دیدار با سفیر فرانسه در بغداد روابط دوجانبه را بررسی کرد. دفتر اطلاع‌رسانی محمدشیاع‌السودانی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ در این دیدار روابط دوجانبه، راه‌های گسترش آن و روند و تقویت تلاش‌های مشترک برای گسترش زمینه‌های مشارکت اقتصادی بررسی شد. در این دیدار علاوه بر همکاری در زمینه مبارزه با فساد و بازیابی وجوه غارت‌شده عراق و استرداد افراد تحت تعقیب قوه قضائیه عراق، بر اهمیت احیای پرونده‌های منافع مشترک در چارچوب توافقنامه مشارکت راهبردی عراق و فرانسه تاکید شد که شامل بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی می‌شود. بیست‌و‌هفتم ژانویه گذشته، عراق و فرانسه یک توافق راهبردی با هدف تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مبارزه با فساد، امنیت، انرژی‌های تجدیدپذیر و فرهنگ منعقد کردند. براساس این توافق، این مشارکت بین دو کشور با هدف «دستیابی به منافع مشترک براساس برابری در حاکمیت و حقوق و براساس اصل عدم مداخله در امور داخلی» صورت می‌گیرد.

William J

چهار تا شش ماه حیاتی برای اوکراین

مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی در کنگره این کشور گفت، اتفاقات چهار تا شش ماه آینده در میدان نبرد اوکراین برای چشم‌انداز مذاکرات صلح این کشور حیاتی خواهد بود. ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سخنرانی خطاب به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور در روز پنج‌شنبه گفت؛ غرب باید ولادیمیر پوتین را متقاعد کند که برای تاب آوردن یک جنگ طولانی‌مدت آماده است. ویلیام برنز با گفتن اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم‌اکنون حاضر به شرکت در مذاکرات صلح نیست، اظهار کرد: «اتفاقات در بازه زمانی چهار، پنج تا شش ماه آینده در میدان نبرد اوکراین حیاتی خواهد بود. فکر می‌کنم هرگونه چشم‌انداز مربوط به مذاکرات جدی با ولادیمیر پوتین وابسته به پیشرفت در میدان نبرد خواهد بود.» مدیر سیا خاطرنشان کرد، غرب باید مواضع دفاعی اوکراین را در بلندمدت تقویت کرده تا تضمین شود دیگر حمله‌ای به اوکراین صورت نگیرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی