| کد مطلب: ۴۸۷۷

سیاستمداران

سیاستمداران

اعزام کمیته حقیقت‌یاب به قره‌باغ صرف‌نظر ترکیه از خرید اف-۱۶ عمران خان ممنوع‌التصویر شد

Armenia

اعزام کمیته حقیقت‌یاب به قره‌باغ

وزارت خارجه ارمنستان با محکوم کردن درگیری روز گذشته در منطقه «قره‌باغ»، آن را اقدامی «تروریستی» خوانده و بار دیگر بر ضرورت ارسال یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی به این منطقه تاکید کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان در خصوص آنچه «حمله نیروهای مسلح آذربایجانی در منطقه قره‌باغ کوهستانی» خوانده شده، آمده است: «در تاریخ پنجم مارس (۱۴ اسفند)، بر اثر حمله ناگهانی نیروهای مسلح آذری در قره‌باغ کوهستانی، سه نیروی اداره گذرنامه و روادید پلیس وزارت امور داخلی این منطقه کشته و یک نفر زخمی شد.» این وزارتخانه با رد گزارش‌ جمهوری آذربایجان در خصوص علت وقوع درگیری روز گذشته افزود: «واقعیت‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند این اقدامات تحریک‌آمیز از قبل برنامه‌ریزی شده و توسط مقام‌های عالی آذربایجان هدایت شده است.» در این رابطه، خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان روز گذشته مدعی شده بود که نیروهای ارمنی در روستای خلفلی از توابع شهر شوشا قصد انتقال سلاح و مهمات از ارمنستان به شهر خانکندی مرکز قره‌باغ را داشتند.»

cagrierhan min

صرف‌نظر ترکیه از خرید اف-۱۶

شاگری اِرهان، مشاور ریاست‌جمهور ترکیه می‌گوید که آنکارا احتمالا به علت قیمت بالای خرید جنگنده‌های اف-۱۶، از خرید آنها صرف‌نظر می‌کند و به جای آن باید خرید جنگنده‌های روسی یا چینی را در دستور کار قرار دهد. اِرهان، عضو کمیته امنیت و سیاست خارجی ریاست‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد دولت ترکیه احتمالاً از خرید جنگنده‌های جنجالی اف -۱۶، صرف‌نظر کند. ارهان دراین‌باره گفت: «فکر می‌کنم بعد از زلزله اخیر، ترکیه به علت هزینه بالای ۲۰ میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های اف -۱۶ آمریکا از خرید آنها صرف‌نظر کند.» به گفته اِرهان، تصمیم دولت ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف -۱۶ کارکرده کار اشتباهی بود که هنوز هم کنگره آمریکا به بهانه‌های مختلف از فروش آنها به آنکارا خودداری می‌کند. مشاور اردوغان همچنین گفت که ترکیه باید خرید اف -۱۶ را کنار بگذارد و تلاش کند جنگنده‌هایی مانند اف -۳۵، جنگنده‌های چینی و همچنین جنگنده‌های روسی و جنگنده‌های یوروفایتر خریداری کند.

Imran Ahmed Khan Niazi

عمران خان ممنوع‌التصویر شد

مقام‌های پاکستان به دلیل اینکه عمران خان از حضور در دادگاه سر باز می‌زند، به دنبال دستگیری او هستند و او را ممنوع‌التصویر کرده‌اند. این اقدامات از سوی دولت اسلام‌آباد علیه عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان تنش‌های سیاسی در این کشور را افزایش داده است. تیم پلیس روز یکشنبه به محل اقامت عمران‌خان در لاهور رسید، اما نتوانست او را بیابد. نخست‌وزیر برکنار شده ۷۰ ساله پاکستان بعدا در منزلش برای حامیان و اعضای حزبش سخنرانی کرد. عمران خان در جمع حامیانش گفت: «من فقط در مقابل خداوند سر تعظیم فرود می‌آورم نه در مقابل نهاد یا قدرتی دیگر.» عمران‌خان ضمن حمله به شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که ۱۱ ماه پیش قدرت را به دست گرفته، گفت: «این جنگ ما برای آزادی واقعی است.» عمران‌خان که در چند ماه گذشته حامیانش را برای شرکت در راهپیمایی‌های سراسری به خیابان‌ها کشانده، آنها را تشویق کرده تا برای پیشبرد خواسته‌هایش برای برگزاری انتخابات زودهنگام کاری کنند که دستگیر شوند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی