| کد مطلب: ۴۸۴۹

سیاستمداران

سیاستمداران

توقف جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت چین به دنبال نفوذ بیشتر در تایپه ظهور نسل ناشناخته داعش

Trump

توقف جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت

دونالد ترامپ در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در مریلند گفت؛ جو بایدن، آمریکا را به سمت فراموشی سوق می‌دهد و وعده داد که در صورت بازگشت احتمالی به عرصه سیاست در سال ۲۰۲۴، از هدر دادن پول مالیات‌دهندگان ایالات متحده در جنگ‌های خارجی «احمقانه» جلوگیری کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنرانی نزدیک به دوساعته خود در گردهمایی سالانه محافظه‌کاران در استراحتگاه ملی گیلورد گفت: «من تنها رئیس‌جمهوری در دهه‌ها بودم که جنگی نداشتم. اقتصاد پررونق بود، هیچ مرگی وجود نداشت، هیچ شهر نابودشده‌ای که هرگز قابل بازسازی نباشد، وجود نداشت.» ماه گذشته، ترامپ وعده داد در صورت انتخاب مجدد، فوراً با مسکو و کی‌یف تماس بگیرد و تاکید کرد که دقیقاً می‌داند برای توقف درگیری به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین، چه بگوید. ترامپ گفت: «من می‌دانم چه باید بگویم. قبل از اینکه به دفتر بیضی برسم، جنگ فاجعه‌بار بین روسیه و اوکراین پایان خواهد یافت.»

tiwan flag

چین به دنبال نفوذ بیشتر در تایپه

همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان در کمتر از یک سال دیگر، دولت تایپه بر این باور است که چین رویه تبلیغ و تشویق را در پیش گرفته تا صاحب‌نظران تایوانی را تحت تاثیر قرار داده و توجه اذهان عمومی در تایوان را جلب کند. چین که تایوان را یکی از استان‌های جدایی‌طلب خود می‌داند، به گفته منتقدان، مدت‌هاست که سیاست «چماق و هویج» را در قبال این جزیره در پیش گرفته «تا با سیاست ارائه تشویق و تنبیه، رفتار مطلوب از طرف مقابل بگیرد.» درحالی‌که تایپه و پکن به تدریج عبور و مرور را که در پی پاندمی کرونا متوقف شده بود، از سر می‌گیرند، مقام‌های امنیتی تایوان انتظار دارند که پکن کارزار نفوذ خود را که در گذشته روی این جزیره داشته، از سربگیرد. آژانس امنیتی تایوان که فعالیت‌های چین را در این جزیره رصد می‌کند، اعلام کرد که در ماه جاری میلادی این کمپین بر دعوت از صاحب‌نظران تایوانی برای سفر به چین متمرکز است.

yahya rasool

ظهور نسل ناشناخته داعش

سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: «در دهه آینده با نسلی جدید از داعش روبه‌رو خواهیم بود که اطلاعاتی از آنها نداریم.» او تاکید کرد، به دقت «خلیفه جدید داعش» را زیر نظر دارند. یحیی رسول، سخنگوی محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با شبکه کردی «رووداو» پیرامون جنگ علیه داعش گفت: «نبرد ما با گروهک‌های باقی‌مانده داعش نبردی اطلاعاتی است. داعش تروریست از طریق اجرای عملیاتش به دنبال «پیروزی رسانه‌ای» است.» او به وجود هماهنگی با «نیروهای دموکراتیک سوریه» در طرف سوری در راستای حفظ مرزهای کشور اشاره کرد و گفت، اردوگاه الهول مانند «بمب ساعتی اتمی» است. رسول نسبت به تغذیه تفکر «تکفیری» که در اردوگاه الهول از سوی زنان تشکیلات به فرزندان‌شان انجام می‌شود، هشدار داد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی