| کد مطلب: ۴۸۲۲

سیاستمداران

سیاستمداران

بیانیه اروپایی‌ها علیه اسرائیل خروج از ائتلاف ضداردوغان اسموتریچ احمق است

Benjamin Netanyahu

بیانیه اروپایی‌ها علیه اسرائیل

شش کشور اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، انگلیس و اسپانیا با صدور بیانیه مشترک درباره تداوم خشونت‌ها در اراضی فلسطینی به‌شدت ابراز نگرانی کردند. اروپایی‌ها در بیانیه خود ضمن محکوم کردن خشونت‌های کورکورانه و بی‌هدف شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری و تخریب اموال و خانه‌های آنها، کشته شدن صهیونیست‌ها به دست فلسطینیان را نیز محکوم کردند. این شش کشور همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند از تصمیم احداث هفت هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری صرف‌نظر کند. این بیانیه اروپایی‌ها در حالی است که یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس به‌شدت از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به‌ویژه در ماه‌های اخیر انتقاد کرد. کریسپین بلانت با بیان اینکه غرب باید در کنار محکومیت جنگ اوکراین، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را هم محکوم کند، از جنبش‌های حامی فلسطین در انگلیس خواست به تشریح وضع اسفبار حقوق بشر در اراضی فلسطینی بپردازند.

Meral Akşener

خروج از ائتلاف ضداردوغان

عضو یکی از احزاب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد که حزبش از ائتلافی که برای رقابت با رجب‌طیب‌اردوغان در انتخابات ماه مه تشکیل شده بود، خارج می‌شود. جدایی میان احزاب اپوزیسیون آن هم در آستانه انتخابات ماه می، مطلوب اردوغان خواهد بود. محبوبیت او در پی تضعیف اقتصاد کشورش و نحوه رسیدگی دولت به فاجعه زلزله اخیر، کاهش یافته است. مرال آکشنر، رئیس حزب ملی‌گرای «خوب» ترکیه، گفت که از ائتلاف شش حزبی به نام «میز شش‌نفره» خارج می‌شود، چون برای انتخاب نامزدی که قرار است در مقابل اردوغان در انتخابات ظاهر شود، به نتیجه نرسیده‌اند. او با اشاره به عدم حصول توافق در جلسه روز پنج‌شنبه این ائتلاف برای تعیین رقیب اردوغان، در روز جمعه اعلام کرد: «متاسفم که از روز گذشته میز شش‌نفره توانایی خود برای بازنمایی خواست ملت در تصمیماتش را از دست داده است.»

tom nides

اسموتریچ احمق است

سفیر آمریکا در اسرائیل شدیدا به وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی بعد از اظهاراتش مبنی بر محو کردن روستای حواره به موازات حملات شهرک‌نشینان به این روستا حمله کرد. تام نیدس، سفیر آمریکا در اسرائیل بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی تندروی اسرائیل را «احمق» توصیف کرد و افزود اسموتریچ سفری به واشنگتن دارد و اگر دست من بود از هواپیما پرتش می‌کردم. یک مقام سیاسی برجسته اسرائیل عصر جمعه گفت، وزیر دارایی اسرائیل بعد از واکنش آمریکا و جهان نسبت به اظهاراتش درباره محو روستای حواره در جنوب نابلس در حال حاضر عنصر نامطلوب است. دولت آمریکا حتی قبل از این اظهارات هم توجهی به او نداشت و بعد از این اظهارات تصمیم گرفت او را تحریم کرده و در نشست روز یکشنبه اسموتریچ به واشنگتن نشستی با او نداشته باشد. نیدس اضافه کرد: «از زمان این اظهارات زنگ تلفن دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قطع نشده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی