| کد مطلب: ۴۷۹۶

سیاستمداران

سیاستمداران

اعتراض و تحریم وزیر اسرائیل حمایت اقلیم کردستان از السودانی سفارت مجارستان به سوی بیت‌المقدس

bezalel smotrich

اعتراض و تحریم وزیر اسرائیل

به‌دنبال اظهارات تحریک‌آمیز وزیر تندرو دارایی کابینه رژیم صهیونیستی و درخواست او برای «محو کردن» شهرک فلسطینی «حواره» در نابلس، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خواستار توقف چنین اظهاراتی در شرایط تنش موجود در سرزمین‌های اشغالی شد. دفتر اتحادیه اروپا در قدس اشغالی در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که اظهارات «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که خواستار محو کردن شهرک حواره در جنوب نابلس شده بود، غیرقابل قبول و تحریک به خشونت‌های خودسرانه در یک وضعیت بسیار پرتنش است. در این بیانیه آمده است: اظهارات اسموتریچ نژادپستانه، غیرقابل قبول و خلاف جهت مورد نیاز است. اتحادیه اروپا در ادامه آورده است: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که چنین اظهاراتی را کنار بگذارد و با همه طرف‌های مربوطه برای کاهش تنش همکاری کند.» کاخ سفید رسما اعلام کرد که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل به واشنگتن با وی دیدار نخواهد کرد. در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات اسموتریچ درباره «محو شهرک حواره» را «غیرمسئولانه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

nechirvan barzani

حمایت اقلیم کردستان از السودانی

رئیس اقلیم کردستان عراق، بغداد را عمق استراتژیک اقلیم دانست و گفت که عراق می‌تواند در حل مشکلات انرژی غرب سهیم باشد. نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در کنفرانسی در اربیل تأکید کرد که اقلیم کردستان و عراق مکمل یکدیگر هستند و اقلیم می‌تواند به تقویت امنیت در عراق کمک کند. بارزانی گفت که ثبات عراق بر ثبات منطقه تأثیر می‌گذارد و اقلیم کردستان عراق می‌تواند به ثبات عراق کمک کند و ادامه داد که کشورها شاهد احیای سیاسی و اقتصادی عراق هستند و نقش عراق را بسیار مهم می‌دانند. بارزانی تأکید کرد که عراق می‌تواند نقشی مهم در حل مشکلات غرب در عرصه انرژی بر عهده داشته باشد. او گفت که تشکیل دولت محمد شیاع السودانی برای اولین بار براساس توافق مکتوب سیاسی انجام شد که در آن سقف زمانی مشخصی برای حل مشکلات تعیین‌شده و نشست‌های دوجانبه در بغداد ادامه دارد.

victor urban

سفارت مجارستان به سوی بیت‌المقدس

دولت مجارستان حامی اسرائیل در اتحادیه اروپا، نخستین کشور عضو این بلوک است که انتقال سفارت خود را از تل‌آویو به بیت‌المقدس در دستور کار قرار داده‌است. دولت این کشور قصد دارد سفارت خود را در ماه آوریل (فروردین) از تل‌آویو به بیت‌المقدس اشغالی منتقل کند. با این اقدام دولت مجارستان، این کشور نخستین عضو اتحادیه اروپا خواهد بود که این کار را انجام می‌دهد. بنابرگزارش‌ها، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان و الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بر سر این اقدام به توافق رسیده‌اند. گفته می‌شود این اقدام دولت ویکتور اوربان، با هدف کمک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در میانه اقدامات بحث‌برانگیز وی برای اطلاح نظام قضایی اسرائیل صورت می‌گیرد. دولت مجارستان با این اقدام به‌طور رسمی بیت‌المقدس را به جای تل‌آویو به‌عنوان پایتخت اسرائیل می‌شناسد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی