| کد مطلب: ۴۷۶۶

سیاستمداران

سیاستمداران

انتشار اخبار غلط همسو با روسیه برگزاری انتخابات ترکیه سرموقع وضعیت اضطراری ملی لبنان

james rubin

انتشار اخبار غلط همسو با روسیه

یک مقام آمریکایی مدعی شد، چین بودجه میلیاردی را برای نشر اطلاعات مخرب و غلط، از جمله مطالبی کاملا همسو با روسیه درخصوص مسئله اوکراین هزینه کرده و غرب واکنش ضعیفی در این خصوص نشان داده است. جیمز روبین، هماهنگ‌کننده «مرکز تعامل جهانی» (سازمان وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا) در امور افشا و مقابله با پروپاگاندا و اطلاعات غلط خارجی، این ادعا را در جریان سفرش به کشورهای اروپایی مطرح کرد. روبین، گوینده پیشین تلویزیون و از مقامات رسمی دولت کلینتون بود. او با اشاره به تشبیهی گفت: «چاه آبی توسط اطلاعات غلط چین و روسیه مسوم شده است. این مسئله کشنده و مضر است.» وی در ادامه با تکرار ادعای خود گفت: چین و روسیه میلیاردها دلار را برای «تحریف اطلاعات» خرج می‌کنند؛ اما پکن در سطح جهانی فعالیت می‌کند و «هزینه‌های بیشتری» برای این کار نسبت به مسکو انجام می‌دهد.

erdogan

برگزاری انتخابات ترکیه سرموقع

رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز خواستار آمادگی برای توفان زلزله‌ای شد که منطقه را درگیر می‌کند. او افزود: «زلزله فوریه بر منطقه‌ای به مساحت ۵۰۰ کیلومتر تاثیر گذاشت.» رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی گفت، زلزله ششم فوریه ویرانگر بود و بر مساحتی حدود ۵۰۰ کیلومتر در جنوب ترکیه تاثیر گذاشت و ویرانی عظیمی در استان‌های ترکیه که زلزله در آنها روی داد، به جا گذاشته است. او افزود، تعداد ساختمان‌های ویران‌شده در اثر زلزله بیش از ۳۰ هزار مورد بوده است و تلاش‌ها برای نجات افراد در کاهش تلفات انسانی نقش داشت. اردوغان افزود: «بیش از نیم میلون شهروند ترکیه در عملیات نجات کمک‌هایی را ارائه کردند و بیش از ۹۰ کشور تیم نجات فرستادند. ما عملیات جست‌وجو و امداد را پایان دادیم و به مرحله آواربرداری رسیدیم.» او در سخنرانی مقابل نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه گفت، انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ۱۴ ماه می برگزار می‌شود.

Ghablan sheykh ahmad

وضعیت اضطراری ملی لبنان

مفتی جعفری لبنان به شدت درباره وخامت اوضاع لبنان هشدار داد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور شد. شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان به شدت درباره وخامت اوضاع لبنان هشدار داد و از همه گروه‌ها و رهبران سیاسی این کشور خواست که اقدام عاجلی به عمل آورند. او افزود: «کشور به سمت بدترین بحران خود حرکت می‌کند. لیره تمام شده است و همه مراکز در آستانه تعطیلی قرار دارند و در عین حال برخی همچنان بر معادله نه دولتی و نه قانونگذاری حتی اگر کشور نابود شود، اصرار دارند.» قبلان گفت: «برخی حاضرند که کشور به نابودی کشیده شود. انتخاب رئیس‌جمهور ضرورت ملی است.» وی تاکید کرد: «باید سریعاً «وضعیت اضطراری ملی» اعلام شود، زیرا پای سرنوشت کشور در میان است.» مفتی جعفری لبنان اعلام کرد: «به مردم رحم کنید و آنچه از لبنان مانده است را نجات دهید.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی