| کد مطلب: ۴۸۵۶

مدیران

مدیران

تورم سال آینده کمتر خواهد بود سهام عدالت جاماندگان چه شد؟ 120 هزار خریدار خودروی خارجی

khandoozi 2

تورم سال آینده کمتر خواهد بود

تورم در حدود 47.7 درصد قرار دارد و به یکی از مسائل اصلی تبدیل شده است. کارشناسان عقیده دارند با توجه به بودجه سال 1402 تورم سال آینده بیشتر از امسال خواهد بود، اما وزیر اقتصاد به کاهشی شدن تورم در سال آینده امید دارد. احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: «برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است و در بحث ارزی نیز با توجه به اختیاراتی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم سال آینده شاهد نرخ تورم کمتری نسبت به امسال باشیم.» وی درباره افزایش سقف بودجه در مجلس، گفت: «اصرار جدی دولت این است که همان‌طور که امسال موفق شدیم نسبت به سال قبل کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، با وجود کسری بودجه‌ای که در تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت؛ درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق همین توافق و همکاری که پیش از این داشتیم سقف بودجه را افزایش ندهند.»

eshghi majid

سهام عدالت جاماندگان چه شد؟

در جریان اعطای سهام عدالت، بسیاری از ایرانی‌ها جاماندند و سهام عدالت نگرفتند. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام متوفیان خود باشند. تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس است و اکنون سازمان خصوصی‌سازی در صدد تعیین مصادیق آن قرار گرفته است. به محض مشخص شدن لیست افراد واجد شرایط، سازمان بورس آن را بررسی و در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌دهد.» رئیس سازمان بورس در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تاکید کرد و گفت: «با توجه به گستردگی این موضوع، طبق آمار مشخص‌شده بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فوت‌شده دارای سهام عدالت بودند که با توجه به بالا بودن تعداد افراد وراث امکان انجام تعیین‌تکلیف سهام متوفیان به صورت دستی وجود ندارد. اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام عدالت متوفیان خود باشند.»

zeighami mehdi

120 هزار خریدار خودروی خارجی

عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا منتفی شد و به همان روش قرعه‌کشی ادامه دارد. حالا خبر رسیده است که بیش از 120 هزار نفر برای خرید خودروی خارجی ثبت‌نام کردند. مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، ضمن اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند از آغاز بررسی تطابق شرایط ثبت‌نام‌کنندگان با شرایط طرح خبر داد و اعلام کرد، تلاش ما بر این است که قرعه‌کشی روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در حضور نهادهای نظارتی و به صورت فیزیکی انجام شود. استعلام‌ها برای بررسی شرایط عمومی (مشابه طرح‌های فروش خوردوهای وارداتی) و اختصاصی که بحث حساب‌های وکالتی و مسدود بودن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان است. پس از استعلام، ثبت‌نام‌کنندگان قطعی اعلام و از میان آنها، قرعه‌کشی برای نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی