| کد مطلب: ۴۸۰۳

مدیران

مدیران

مردم در اقتصاد مشارکت داده شوند کوتاه کردن دست سوداگران مسکن بازار خودرو رقابتی می‌شود

Rezaee Mohsen

مردم در اقتصاد مشارکت داده شوند

علت آنکه مردم نسبت به مسائل اقتصادی کاملا واقف نیستند، عدم مشارکت کامل آنها در اقتصاد است. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: «اگر نصف فشار اقتصادی که به ایران وارد شده است، به اقتصاد کشور دیگری وارد شود کمتر از ۴۸ ساعت سقوط می‌کند. ما در جنگ کامل اقتصادی هستیم و اگر مردم در اداره اقتصاد و مسائل پولی و مالی مشارکت داده شوند به این مسائل آگاه می‌شوند و مشارکت آنها افزایش پیدا می‌کند.» او ادامه داد: «حرکتی که دشمنان در زمینه اقتصاد آغاز کردند نیز موفق نمی‌شوند چراکه مردم می‌بینند آنها بنیاد و مبنا را می‌زنند، این بنیاد بسیار قوی نهادینه شده است در زمان جنبش تنباکو هرگاه خواستند مسیر را عوض کنند، مردم به راه مستقیم خود برگشتند، لذا انقلاب ۱۳۰ سال عقبه دارد و به این راحتی تکان نمی‌خورد.»

bazrpash

کوتاه کردن دست سوداگران مسکن

تلاش می‌کنیم دست سوداگران را از بازار مسکن کوتاه کنیم. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: «خانه‌های خالی مرتب در حال شناسایی و معرفی به سازمان امور مالیاتی است. بعضا مکانیزم‌های سختگیرانه‌تری را در این‌باره در نظر می‌گیریم. در هماهنگی کامل با سوداگرانی که بخواهند زندگی را برای مردم دشوار و قیمت مسکن را ناباورانه بالا ببرند، برخورد می‌کنیم.» او از توافقات مناسب با وزارت کشور در خصوص صدور مجوز‌های ساخت و ساز خبر داد و افزود: «هفته گذشته در توافق با وزارت کشور بر تسهیل صدور پروانه توسط شهرداری‌ها تاکید شد که ابلاغیه برای تمامی استانداران ارسال شده است. همچنین در خصوص هزینه و رفع مقررات دست‌وپاگیر با وزارت کشور و در بخش نظارت بر ساخت‌وساز توافقات خوبی با سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده است و درصدد هستیم تا در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع ایجاد شود.» وزیر راه و شهرسازی بر نظارت بیشتر شوراهای شهر بر توافقاتی که بعضا مشکلاتی را برای دولت و شهرداری‌ها ایجاد کرده تاکید کرد و گفت: «اراضی مازادی که در اختیار و مالکیت شهرداری‌ها یا دولت قرار دارد، هرچه سریعتر به مدار ساخت برگردد. زیرا ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال علاوه بر اینکه قانون است نیاز کشور نیز بوده و باید تمامی دستگاه‌ها در اجرای آن اهتمام داشته باشند.»

Abdollah Tavakoli Lahiji

بازار خودرو رقابتی می‌شود

بازار خودرو سال آینده رقابتی می‌شود و هدف‌گذاری تولید برای سال 1402 تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو است. عبدالله توکلی‌لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «این موضوع با اتکا به توان شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین زنجیره تامین داخلی حاصل خواهد شد. با اجرایی شدن واردات خودرو و همچنین تولید انبوه با هدف‌گذاری تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروی کشور در سال آینده رقابتی شود، به‌طوری‌که خودروسازان و واردکنندگان برای عرضه و فروش خودروهای خود به روش‌های متنوع فروش و عرضه روی آورند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی