| کد مطلب: ۴۶۸۰

مدیران

مدیران

وصول فرارهای مالیاتی بورس جامانده افتتاح مسکن ملی در خرداد 1402

manzoor davood

وصول فرارهای مالیاتی

با اینکه مالیات شرکت‌های تولیدی کشور در سال 1401 کاهش پیدا کرده بود، اما میزان مالیات جمع‌آوری شده از این شرکت‌ها 5 درصد نسبت به پارسال رشد کرد. داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: «با وجود کاهش پنج درصدی نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی هستیم که علت اصلی این امر، تمرکز ویژه این سازمان بر مبارزه با فرار مالیاتی است. با وجود رشد درآمدهای مالیاتی در سال جاری، در عین حال نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی پنج درصد کاهش یافت و سیاست سازمان امور مالیاتی در چارچوب رویکرد دولت مردمی سیزدهم این بوده که درآمدهای مالیاتی بیشتر از محل مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی محقق شود. یکی از راهبردهای مهم دولت سیزدهم، تمرکز بر کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و پیش‌بینی درآمدهای پایدار برای پوشش هزینه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم است تا از این طریق آسیب‌پذیری اقتصاد کشور از محل فروش نفت کاهش یابد.»

eshghi mojtaba

بورس جامانده

عرضه خودرو در بورس کالا به ماجرایی پرحاشیه تبدیل شده است. اما طبق گفته رئیس سازمان بورس عرضه خودرو در بورس کالا ادامه پیدا می‌کند. مجید عشقی گفت: «طبق برآوردهای انجام‌شده به نظر می‌رسد بازار سهام در سال ۱۴۰۱ و در روزهای پایانی سال بازدهی معقول و منطقی‌ای را در اختیار سهامداران قرار دهد. اگر پس از ریزش بازار، سایر عوامل تاثیرگذار بر معاملات بورس با تغییر همراه نمی‌شدند، به‌طور حتم شاهد روند رو به رشد و ایجاد ثبات در معاملات بازار سهام بودیم. شاخص بورس در روزهای نخست سال جاری تاکنون که در محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی قرار دارد، با وجود همه فراز و نشیب‌ها به بازدهی حدود ۳۰ درصدی دست پیدا کرده است.» عشقی در رابطه با عقب‌ماندن بورس نسبت به سایر بازارها گفت: «این موضوع باید توسط تحلیلگران بررسی شود و افراد تحلیلگر دیدگاه‌های مختلفی درباره عوامل تاثیرگذار بر بازار دارند.»

mohabatkhah khalil

افتتاح مسکن ملی در خرداد 1402

بحث مسکن‌ ملی از پروژه‌هایی است که با اما و اگر فراوان همراه است، حالا برخی از مسئولین از افتتاح اولین پروژه‌ها در خرداد سال آینده خبر می‌دهند. خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: «بخشی از پروژه‌ نهضت ملی مسکن در این استان در صورتی که آورده متقاضیان به موقع تزریق و زیرساخت‌های خدماتی تامین شود، خرداد سال آینده افتتاح می‌شود. بیش از هفت‌هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در تهران به مرحله اجرا رسیده است و از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ واحد غالبا در مراحل پیشرفت بالای ۷۰ درصد قرار دارد که در صورتی که زیرساخت‌های خدماتی، تسهیلات و آورده متقاضیان به موقع تزریق شود، در خردادماه ۱۴۰۲ شاهد افتتاحیه‌هایی در این زمینه خواهیم بود. تعداد ۲ هزار و ۳۴۲ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان‌های پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در حال اجرا بوده و به‌تازگی عملیات آماده‌سازی و اجرای پنج‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در این شهرها آغاز شده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی