| کد مطلب: ۴۶۵۱

مدیران

مدیران

پسته کیلویی ۱۰ دلار دام و گوشت زیاد آمده است دولت؛ مجری گرانی خودرو

arzani alireza

پسته کیلویی ۱۰ دلار

با توجه به نرخ دلار هم‌اکنون هر کیلو پسته 540 هزار تومان است. علیرضا ارزانی‌ممقانی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: «خشکبار قیمت جهانی داشته و در حال حاضر نرخ جهانی مثلاً پسته بین ۱۰ تا ۱۲ دلار است. با قیمت دلار، هر کیلو پسته در بازار ایران باید ۵۴۰ هزار تومان باشد. سال گذشته نرخ دلار ۲۵ هزار تومان بود و پسته هم هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.» او ادامه داد: «برای باغدار تفاوت نمی‌کند محصول خود را به مصرف‌کننده داخلی بدهد یا خارجی. همچنین برای فروشندگان مهم است که حجم فروش بالایی داشته باشند، زیرا سود بیشتری خواهند کرد. بنابراین کسبه هم به دنبال بازار تقاضا هستند این‌گونه نیست که بخواهند با قیمت بالا میزان فروش خود را تحت شعاع قرار دهند. کاهش ارزش پول ملی، کشاورزی سنتی و اقتصاد بیمار ایران سبب شده تا وضعیت بازارهای داخلی نابسامان بوده و سهم خود را در بازار جهانی از دست بدهیم.»

pooriyan

دام و گوشت زیاد آمده است

با حجم زیادی از دام و گوشت در روزهای آینده روبه‌رو خواهیم بود و باید فکری به حال این مجموعه از دام و گوشت باشیم تا مثل مرغداری‌ها دچار مشکل نشوند. منصور پوریان، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران عنوان کرد: «از یک و نیم ماه گذشته صادرات دام زنده متوقف شده است، کل صادرات امسال 350 هزار راس معادل 14هزارتن و به ارزش 44 میلیون دلار بوده است. گوشت منجمد و به‌تازگی گوشت غیرمنجمد وارد می‌شود اما در کل واردات دام زیادی نداریم زیرا صرفه‌ای ندارد.» او افزود: «باید دام را سریع به کشتار و ذخیره‌سازی ببریم یا صادر کنیم، چون حجم زیاد دام سبب می‌شود توان نگهداری از دام با خشک شدن مراتع کاهش یابد. بنابراین باید سیاست درست خرید حمایتی و تضمینی در 6 ماه اول سال انجام دهیم زیرا عرضه انبوه دام داریم باید اقداماتی انجام شود تا شاهد بالا رفتن قیمت و عدم تعادل نباشیم.»

karami

دولت؛ مجری گرانی خودرو

دولت مجری خوبی برای گرانی خودرو در بازار است چراکه قدرت کافی برای افزایش تولید خودرو را ندارد. اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: «دولت با عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار و استفاده از تمام ظرفیت‌های اجرایی خود، این محصول را نزد مردم به کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده تا مردم برای حفظ و افزایش سرمایه‌های خود در نبود اطمینان به بازار سرمایه و ارز و سکه به این بازار هجوم بیاورند و نقدینگی‌های خود را در بازار خودرو خرج و سرمایه‌گذاری کنند.» او ادامه داد: «سیاست‌های شکست‌خورده دولت در راستای قیمت‌گذاری و عرضه خودرو آنقدر تبعات داشته که پس از ارز که به‌عنوان مرجع اصلی تعیین قیمت خودرو محسوب می‌شود، سلیقه فروشندگان در قیمت‌گذاری نیز تأثیر زیادی بر نوسان نرخ محصولات داخلی و وارداتی در بازار گذاشته است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی