| کد مطلب: ۴۹۷۸

مدیران

مدیران

مجوز برای واردات گوشت واریز سود سهام عدالت تا آخر سال دیدگاه‌ مشترکی با عربستان داریم

Aghamiri mohamad

مجوز برای واردات گوشت

مجوز واردات ۲۵۰ هزار تن گوشت صادر شده، علاوه بر این عرضه دام داخلی معمولاً از اواسط بهمن بیشتر می‌شود و این‌ دو عامل قیمت‌های گوشت را بیشتر کاهش خواهد داد. سیدمحمد آقامیری، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اخیرا مجوز واردات 250 هزار تن گوشت صادر شده است، ‌گفت: «قیمت‌های فعلی کاذب است و قطعا کاهش می‌یابد.» او در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید شما اعلام کرده بودید قیمت گوشت 100 تا 150 هزار تومان با انجام واردات کاهش می‌یابد، آیا این پیش‌بینی شما تحقق یافته است؟ ‌گفت: «آن زمان پیش‌بینی می‌شد حتی قیمت گوشت به 600 هزار تومان هم برسد، اما با تدبیرهای انجام‌شده قیمت‌ها کاهش یافته و پیش‌بینی ما این است که در ادامه کاهش بیشتری یابد.» به گفته این مسئول، قیمت‌های فعلی گوشت در بازار کاذب است و باید منتظر افت بیشتر قیمت‌ها در آینده باشیم. معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز نظارت‌ها بر محصولات پروتئینی از 13 اسفندماه اشاره کرد و گفت: «این نظارت‌ها تا پایان عیدفطر ادامه می‌یابد.»

khandoozi

واریز سود سهام عدالت تا آخر سال

مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفند واریز خواهد شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش صداوسیما، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان اسفند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.» او با تاکید بر اینکه در اقتصاد ایران بازارهای عمیق و رسمی برای دارایی‌هایی که مصون از تورم باشند وجود ندارد، اظهار کرد: «زمانی که دشمن تلاش می‌کند انتظارات تورمی در جامعه ایجاد کند، فعالان اقتصادی به ابزارهایی متوسل می‌شوند که بخش واقعی اقتصاد است. اگر در سال‌های قبل دارایی مصون از تورم در جامعه ایجاد می‌شد، زمانی که فعالان اقتصاد احساس خطر می‌کردند می‌توانستند سراغ این ابزارها بروند تا شاهد مصیبت‌هایی که سال‌ها به صورت نوسانی گریبان اقتصاد ایران را می‌گیرد، نباشیم.»

ogi

دیدگاه‌ مشترکی با عربستان داریم

در جلساتی که در اوپک و اوپک‌پلاس برگزار شد، مشخص شد با عربستان دیدگاه‌های مشترکی داریم. به گزارش ایسنا، جواد اوجی، وزیر نفت با بیان این مطلب درباره تاثیر توافق ایران و عربستان روی صادرات نفت ایران عنوان کرد: «در اجلاس اوپک و اوپک‌پلاس در بحث صادرات نفت دیدگاه نزدیکی با عربستان داریم؛ تصمیماتی که در اوپک و اوپک‌پلاس رقم خورده با همفکری هم و نقاط مثبت و مشترک زیاد بوده است.» وی همچنین درمورد توسعه میادین مشترک نفتی با کشورهای همسایه گفت: «در این زمینه توافق‌نامه‌ای با کشور عمان برای توسعه میدان هنگام امضا شده است.» وزیر نفت در ادامه با اشاره به گواهی‌سپرده نفت خام و میعانات گازی گفت: «در این طرح از سرمایه‌گذاران داخلی و مشارکت مردمی استفاده می‌کنیم که باعث تنوع در بحث صادرات نفت می‌شود. همچنین جمع‌آوری نقدینگی را به دنبال دارد. در این راستا برای بهینه‌سازی گاز، این محصول را در بازار بورس انرژی ارائه خواهیم کرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی