| کد مطلب: ۴۸۵۵

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

پیاز ارزان شد در انتظار ارزانی گوشت نگرانی برای تامین نهاده دامی

daraeinejad

پیاز ارزان شد

در چند ماه گذشته قیمت پیاز به‌شدت رشد کرده بود و مسئولان هر روز وعده ارزانی پیاز می‌دادند. مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: «بنابر وعده قبلی مبنی بر کاهش قیمت پیاز ظرف ۱۰ روز آینده، خوشبختانه این امر محقق شد.» او قیمت هرکیلو پیاز درشت سفید را در میدان مرکزی ۱۴ هزارتومان و پیاز ریز را ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: «با مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه، قیمت‌ هرکیلو پیاز مجدد ۲۰ درصد کاهش یافته است. طبق پیش‌بینی‌های قبلی قرار بود قیمت هرکیلو پیاز تا ۲۰ اسفند به ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان برسد که خوشبختانه این امر چند روز زودتر محقق شد. هم‌اکنون قیمت هرکیلو پیاز سر مزرعه در جیرفت ۱۲ هزار تومان و با احتساب افت و حمل ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده مجدد قیمت ۵ درصد دیگر کاهش یابد. شب گذشته ورودی پیاز در میدان مرکزی ۳ هزار و ۱۰۰ تن بود که ۲ هزارتن آن فروش رفته و ۱۱۰۰ تن در میدان مرکزی به سبب نبود تقاضا مانده است.»

sadr afshin

در انتظار ارزانی گوشت

این روزها گرانی گوشت به مسئله اصلی تبدیل شده و مقامات از تلاش برای ارزانی گوشت خبر می‌دهند. افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: «با انبوه عرضه دام از اواخر اسفند پیش‌بینی می‌شود که قیمت دام و گوشت ارزان شود. با توجه به آنکه تولید اوایل زمستان به‌زودی وارد بازار می‌شود، امیدواریم‌ مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تولید داخل به سهولت جذب بازار شود و مشکلی در این خصوص به‌وجود نیاید. زایش‌های اوایل زمستان از اواخر اسفند وارد بازار می‌شوند، اکنون بره‌های پائیز در حال عرضه به بازار هستند. همچنین تا خرداد و تیر تولیدات نیمه‌شمالی به بازار عرضه می‌شود. با توجه به بارش‌های زمستان، وضعیت تولید دام‌خوب است به‌طوری‌که با انباشت دام روبه‌رو خواهیم بود؛ بنابراین نیاز است که از الان برای صادرات برنامه‌ریزی شود تا دام‌های تولیدی جذب بازار شوند، در غیراین صورت همانند سال گذشته دچار بحران خواهیم شد.»

kashani hamidreza

نگرانی برای تامین نهاده دامی

بسیاری از تولیدکنندگان تخم‌مرغ نگران تامین نهاده هستند. حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: «قیمت کنونی هرکیلو تخم‌مرغ در مرغداری یک هزار تومان با نرخ مصوب اختلاف دارد. قیمت کنونی هرکیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۳۸ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب و نرخ منطقی عرضه می‌شود. با توجه به مشکلات تامین نهاده، حذف گله‌ها به شدت سرعت گرفته است که با استمرار این روند ۳۰ درصد تولید را از دست خواهیم داد. با توجه به مشکلات تامین ارز، افزایش قیمت ذرت و کنجاله سویا و کمبود در بازار آزاد، تولیدکنندگان با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی