| کد مطلب: ۴۵۰۳

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

200 تن تخم‌مرغ اضافی بازاری که رها شد دستاورد چین

nabipoor

200 تن تخم‌مرغ اضافی

درحالی‌که قیمت تخم‌مرغ روزبه‌روز در حال افزایش است، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران از تولید اضافی تخم‌مرغ خبر داد. ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: «هیچ کمبودی در تامین تخم‌مرغ تا پایان سال نداریم، به دلیل تاخیر در ارسال سویا توسط سامانه بازارگاه مرغداران مجبور شده‌اند هر کیلو سویا را از بازار آزاد با قیمت ۲۵ هزار تومان خریداری کنند.» او در رابطه با قیمت تخم‌مرغ گفت: «میانگین قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها در روزهای گذشته ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود. این در حالی‌ست که قیمت تمام‌شده هر کیلو تخم‌مرغ برای مرغداران ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان و قیمت مصوب نیز ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. تولید تخم‌مرغ بسیار زیاد است. حدود ۳۳۰۰ تن تخم‌مرغ روزانه تولید می‌شود که حداقل ۲۰۰ تن آن اضافی است.»

karimi hamid

بازاری که رها شد

قیمت خودرو به دلیل نوسان نرخ هر روز نوسان می‌کند و قیمت ثابتی ندارد. حمید کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو استان البرز گفت: «در گذشته نمایشگاه‌داران تعین‌کننده قیمت کف بازار بودند اما امروزه بازار از دست ما در رفته و در واقع نرخ دلار تعیین‌کننده اصلی بازار خودرو است. باید از مسئولان پرسید که نرخ دلار در یک روز چند بار تغییر می‌کند. باید مسئولان اقتصادی، سیاست کلان اتخاذ کنند چون این شرایط بازار ارز همه بازارها را به هم ریخته است. به نظر می‌رسد وزارت صمت و مسئولان مرتبط، بازار خود را رها کرده و از همین روی واقعا برای وزارت صمت جای تاسف دارد. باید برای مردم تشریح شود که آیا تولیدکنندگان ما خودرو دارند یا خیر؟ اگر ندارند به مردم گفته شود و اگر دارند چرا عرضه نمی‌شود تا بازار به آرامش برسد. باید دولت اقدام به ترخیص خودروهای مانده در گمرک کند تا روند عرضه تسهیل شود یا عبور و مرور خودروهای مناطق آزاد به سایر مناطق کشور بدون مانع شود.»

hariri majidreza

دستاورد چین

براساس برخی اظهارات سفر رئیسی به چین با امضای قراردادهایی در حوزه‌های مختلف همراه بود. مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: «برای پیگیری قرارداد‌ها و توسعه روابط تجاری، دفتری در چین ایجاد و برای حضور فعالان اقتصادی چین در کشور نیز بررسی و اقدام می‌شود. ۱۷ نفر از فعالان بخش خصوصی کشور در سفر رئیس‌جمهور به چین او را همراهی کردند. این همراهی با نشست‌های تخصصی همراه نبود و نمایش جنبه حمایتی بخش خصوصی از دولت بود. به علت حفظ اصل محرمانگی این روابط تحت تأثیر تحریم‌ها، بیان بخش‌های مهمی از روابط اقتصادی ایران و چین ممکن نیست، اما می‌توان گفت در صنایع واگن‌سازی، فولاد، معدن و صنایع معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی و کشاورزی قرارداد‌هایی منعقد شده است. شرکت‌های بزرگ چین که دولتی هستند از رئیس‌جمهور چین توصیه‌هایی دریافت کردند که روابط خود را با ایران گسترده‌تر کنند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی