| کد مطلب: ۱۰۰۳۶

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

لزوم رشد اقتصاد دریامحور

safari hasan reza

لزوم رشد اقتصاد دریامحور

نرخ رشد اقتصادی دریامحور باید طی ۱۰ سال به‌طور متوسط دو برابر نرخ رشد اقتصادی کشور باشد. حسن رضا صفری، رئیس انجمن مهندسی دریایی گفت: باید احراز جایگاه شایسته جهانی و مقام اول منطقه در بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریا فراهم و لوایح و مصوبات و برنامه‌های کلی توسط قوه مجریه با کمک مجلس و قوه قضائیه طی ۶ ماه ابلاغی ارائه شوند. او بیان کرد: ظرفیت‌های قانونی کشور با توجه به اهداف و گستردگی طرح جامع، وضعیت موجود جغرافیای اقتصاد و جمعیت مناطق ساحلی مطابق با پهنه‌بندی به تفکیک دریا، سواحل و پس‌کرانه باید تعیین شوند. صفری تصریح کرد: برنامه عملیاتی تمامی نهاد‌های تاثیرگذار در حوزه حکمرانی دریا و پایش دوره‌ای برنامه‌ها برای تحقق اهداف برنامه جامع در این خصوص هم باید تدوین شود. مهمترین الزام تحقق این اسناد مهم پذیرش ظرفیت‌های قانونی موجود و اتحاد حول آن است.

miri

رشد ۷۰ درصدی صادرات زعفران

برآوردها حاکی از آن است که رشد صادرات طلای سرخ تا پایان سال به ۷۰‌درصد برسد. غلامرضا میری، نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۷ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱‌درصد رشد داشته است. به گفته او، با رفع موانع صادرات و ازدیاد تقاضا از سوی خریداران خارجی انتظار می‌رود که رشد صادرات زعفران به ۷۰‌درصد برسد. میری ادامه داد: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته مربوط به سال گذشته ۳۸ تا ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پوشال ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان، سرگل ۴۷ تا ۴۹ میلیون تومان و نگین ۵۰ تا ۵۲ میلیون تومان است. او عنوان کرد: با توجه به آنکه ۸۰ تا ۸۵‌درصد زعفران تولیدی صادراتی است، از این رو آینده بازار به استقبال کشورهای واردکننده بستگی دارد. رفع مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما یا تک‌نرخی شدن ارز منجر به حفظ جایگاه ما در بازارهای هدف خواهد شد.

amerian fakhrodin

ایجاد بانک مشترک با برزیل

در تلاش هستیم با ارتباط‌گیری با دو بانک برزیلی و ایجاد بانک مشترک بین ایران و برزیل مبادلات تجاری با این کشور را به صورت مستقیم انجام دهیم. فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، در گفت‌وگو با ایلنا ارزش کل تجارت بین دو کشور را حدود 9 میلیارد دلار برآورد کرد و در توضیح جزئیات بیشتر از ارزش تجارت طرفین گفت: سالانه 7 تا 8 میلیارد دلار کالا از برزیل به ایران وارد می‌شود، واردات برزیل به ایران شامل کالاهای اساسی مانند ذرت دامی، دانه سویا، کنجاله سویا، روغن خوراکی، شکر و گوشت است. او افزود: در مقابل ایران سالانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا به برزیل صادر می‌کند، از این رقم حدود 200 میلیون دلار محصولات غیرپتروشیمی و حدود یک میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به‌ویژه اوره است. عامریان در ادامه از تداوم جریان تهاتر کالا بین دو کشور گفت و خبر داد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی