| کد مطلب: ۲۲۶۴

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

آخرین خبرهای اقتصادی ایران و دنیا

عرضه مرغ کمتر از نرخ مصوب

«با توجه به شرایط مساعد تولید، مشکلی در عرضه مرغ نداریم و قیمت آن کمتر از نرخ مصوب است.» این گفته حبیب اسداله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی است که در توصیف بازار مرغ این روزها می‌گوید. به گفته او، با وجود آنکه عرضه مرغ زنده کمتر از نرخ مصوب در حال انجام است، از پشتیبانی امور دام‌ تقاضا داریم که عرضه مرغ منجمد را به سبب برهم زدن تعادل بازار متوقف کند، چراکه عرضه مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار انجام‌ می‌شود. اسداله‌نژاد گفت: «با توجه به عرضه مرغ زنده کمتر از نرخ مصوب، مرغ گرم ‌نباید بالاتر از ۶۳ هزار تومان در بازار عرضه شود.» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: «برآوردها حاکی از آن است که جوجه‌ریزی آبان به بیش از ۱۲۲ میلیون قطعه برسد که با کاهش سرانه مصرف، این‌حجم مازاد بر نیاز کشور است.»

کاهش تجارت با آذربایجان

اگرچه روابط تجاری ما با آذربایجان ادامه دارد و در شرایط عادی است، اما نسبت به سال گذشته حجم تجارت ما با این کشور حدود هفت درصد کاهش پیدا کرده است. بهروز پورسلیمان عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود حجم قابل توجهی از کالاهای وارداتی در مرزهای شمال غربی کشور خوابیده است، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: «صادرات و واردات در ایران تابع قوانین و اصول مشخصی نیست و فعالان اقتصادی همواره از بخشنامه‌های خلق‌الساعه و شبانه رنج می‌برند.» او افزود: «رابطه سیاسی ایران با دولت آذربایجان رو به سردی رفته است؛ اما در گذشته طرفدار دولت آذربایجان بودیم و موافق این موضوع که اراضی قره‌باغ به این دولت بازگردد و حتی از آنها نیز حمایت می‌کردیم، اما یکسری شیطنت‌های سیاسی کشورهای ثالث باعث شد روابط سیاسی ما با این کشور در سطح پایینی قرار بگیرد.»

لغو یک ممنوعیت صادرات

ممنوعیت صادرات مواد شیمیایی، فولادی، کود‌های عالی و معدنی به عراق با رای دیوان عدالت اداری لغو شد. جهانبخش سنجابی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام این خبر گفت: «اگرچه صادرات ایران به عراق در ماه‌های اخیر به لحاظ ارزشی با کاهش مواجه شده بود، اما پیش‌بینی می‌شود که این افت در ماه‌های آتی جبران شود.» دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: «در هفت‌ماهه سال جاری در زمینه صادرات کالا به عراق به لحاظ وزنی به میزان قابل توجهی با افت مواجه بودیم.» دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اضافه کرد: «یکی دیگر از عوامل افت صادرات به عراق موانع تعرفه‌ای و سیاست‌گذاری‌ها مربوط به کردستان عراق است. در تجارت با عراق نسبت به پیش‌بینی عقب‌تر هستیم، اما خوشبین هم هستیم که بخشی از عقب‌ماندگی در نیمه دوم سال جبران شود. یکی از دلایلی که پیش‌بینی می‌شود افت تجارت به عراق در نیمه دوم سال جبران شود، لغو این قبیل محدودیت‌ها است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی