| کد مطلب: ۴۹۷۷

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

ارز لوازم خانگی در مرکز مبادله گوشت زیر ۳۰۰ هزار تومان احتمال تزریق پول‌های بلوکه‌شده

hashemi

ارز لوازم خانگی در مرکز مبادله

ارز تخصیص داده‌شده به مواد اولیه لوازم خانگی از نیمایی به تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا تغییر کرد. عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه در حال حاضر ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه لوازم خانگی عمدتا از تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا تامین می‌شود، به ایسنا گفت: «در حدود یک ماه و نیم گذشته تولیدکنندگان لوازم خانگی نتوانستند ارز دریافت کنند. در نهایت وزارت صمت تلاش‌هایی برای حل این مشکل کرد و بانک مرکزی اعلام کرد واحدها از تالار دوم ارز دریافت کنند، اما همچنان در صف هستند.» او با بیان اینکه نرخ ارز مواد اولیه لوازم خانگی از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از 35 هزار تومان رسیده، گفت: «البته برای تامین همین ارز هم تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند.»

ali mojtaba

گوشت زیر ۳۰۰ هزار تومان

قیمت گوشت به زیر ۳۰۰ هزار تومان خواهد رسید. مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه دامداران به مهر گفت: «یکی از عادت‌های بازار گوشت قرمز استفاده از گوشت گرم است، درحالی‌که برای افزایش بهره‌وری این رویه باید به سوی بازار گوشت‌های یخی تغییر کند.» وی افزود: «از ابتدای مهر تمام محصولات افزایش قیمت داشتند اما نرخ گوشت افزایش نیافت.» مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی درباره قیمت لاشه دام در کشور گفت: «لاشه دام سنگین بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان قیمت دارد و لاشه گوسفند حدود ۳۵۰ هزار تومان است. همین قیمت در دام زنده گوسفند حدود ۱۷۰ هزار تومان است.» عالی در ادامه سخنان خود درباره قیمت بالای گوشت در بازار اظهار کرد: «در حال حاضر بازارگردان‌ها قیمت را در بازار مدیریت می‌کنند.» وی درباره گوشت‌های توزیعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با مبلغ ۱۵۰ تا ۲۲۰ هزار تومان وارداتی عنوان کرد: «این گوشت با دلار ۳۰ هزار تومان وارد شده است.»

farzanegan farshid

احتمال تزریق پول‌های بلوکه‌شده

ایران با چین هم مراودات اقتصادی سنگینی دارد و موضوع پو‌ل‌های بلوکه‌شده ایران در چین مطرح است و اگر این پول‌های بلوکه‌شده از چین به شکل درهم از امارات برگردد، به‌طور قطع این درهم‌ها در بازار ارز ایران اثر می‌گذارد. فرشید فرزانگان، رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران و امارات درباره اثرگذاری از سرگیری روابط ایران و عربستان بر روابط ایران و امارات و همچنین ادعای سرازیر شدن درهم از امارات به ایلنا گفت: «تاثیر ارتباطات ایران و عربستان در منطقه غیرقابل انکار است و به‌طور قطع هر چه که این روابط دامنه‌دارتر و بلندمدت ادامه پیدا کند، تاثیرات به مراتب بیشتر خواهد بود. اگر مشکل ایران با عربستان برطرف شود، گشایش‌های خوبی اتفاق رخ می‌دهد و این گشایش‌ها از جنسی خواهد بود که جایگاه ایران را در منطقه تغییر می‌دهد. اینکه این توافق با عربستان صورت گرفته، اعلام شده اما جزئیاتی از آن هنوز منتشر نشده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی