| کد مطلب: ۴۶۶۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تکذیب سفر عراقچی برنز و بمب ایرانی رایزنی‌های باقری در «بولیوی»

araghchi

تکذیب سفر عراقچی

همراهی سیدعباس عراقچی با حسین امیرعبداللهیان در سفر ژنو کذب است. همراهی سیدعباس عراقچی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر ژنو که از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده است، صحت ندارد. پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد که وزیر خارجه ایران دیروز (یکشنبه) در رأس هیئتی راهی ژنو خواهد شد و در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت خواهد کرد.

william j

برنز و بمب ایرانی

رئیس سازمان سیا گفت که ایران تصمیمی برای برنامه هسته‌ای نظامی ندارد. رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس‌نیوز با یادآوری ادعاهای بی‌اساس و اثبات‌نشده مقامات واشنگتن در گذشته مبنی بر اینکه ایران به‌دنبال دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای بوده است، گفت که از نظر او ایران قصد بازگشت به این برنامه‌های خود را ندارد. وی با تکرار این ادعاها اظهار داشت: «ما بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تصمیمی برای بازگشت به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ندارد، برنامه‌ای که ما معتقدیم در سال 2003 متوقف شده است.» مقامات آمریکا و غرب پیش از این بارها ادعاهایی را علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده‌اند، درحالی‌که این ادعاهای واهی آنها هرگز به اثبات نرسید و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هیچ‌گاه شواهدی دال بر وجود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به‌دست نیاورد. مقامات ایران نیز به‌طور مکرر این ادعاها را رد کرده و تأکید دارند که سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد. این مقام آمریکایی همچنین گفت: «اما موضوع این است که برنامه هسته‌ای ایران در دو بخش، یعنی غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت بسیار زیادی داشته است و اگر آنها تصمیم به غنی‌سازی ۹۰ درصدی بگیرند تنها چند هفته زمان نیاز خواهند داشت.»

Bagheri

رایزنی‌های باقری در «بولیوی»

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین در بولیوی در دیدارهایی جداگانه با وزیر خارجه و معاون رئیس‌جمهور این کشور ملاقات کرد. باقری در دیدار با روخلیو مایتا، وزیر خارجه بولیوی ضمن تأکید بر توسعه روابط سیاسی و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور خواستار مشارکت بولیوی در ایجاد نظم نوین جهانی بر مبنای چندجانبه‌گرایی شد. وزیر خارجه بولیوی نیز ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی اظهار داشت که روابط دو کشور، حسنه و برادرانه بوده و هر دو کشور از مواضع یکدیگر در خصوص موضوعات حقوق بشری و مبارزه با امپریالیسم حمایت می‌کنند. باقری همچنین در دیدار با معاون رئیس‌جمهور بولیوی ضمن تشریح روابط حسنه دو کشور به ظرفیت‌های طرفین جهت توسعه روابط به‌ویژه در زمینه اقتصادی اشاره کرد و خواستار همراهی بیشتر دو کشور در مجامع بین‌المللی و همچنین حمایت از نظم نوین جهانی بر مبنای چندجانبه‌گرایی شد. معاون رئیس‌جمهور بولیوی نیز در این ملاقات به ظرفیت‌های اقتصادی، علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد رابطه با ایران برای بولیوی یک مزیت محسوب شده و خواهان توسعه روابط به‌ویژه در بخش اقتصادی با ایران هستند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی