| کد مطلب: ۴۶۳۵

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

ایران در فهرست سیاه FATF روسیه به ایران جنگنده می‌دهد باز بودن کانال‌های گفت‌وگو

1200px Financial Action Task Force on Money Laundering logo

ایران در فهرست سیاه FATF

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد که کره شمالی و ایران همچنان در فهرست سیاه این گروه باقی خواهند ماند. این نهاد همچنین عضویت روسیه را به دلیل حمله نظامی به اوکراین، تعلیق کرد. راجا کومار، رئیس گروه FATF، نیز در یک نشست خبری تایید کرد که روسیه از این گروه کنار گذاشته شده است. بر اساس گزارش رویترز گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی وضعیت ایران و کره شمالی از فوریه سال ۲۰۲۰ متوقف شده است و این دو کشور همچنان در فهرست سیاه قرار دارند. FATF می‌گوید تهران در سال ۱۳۹۵ متعهد شد تا کمبودهای راهبردی در مقرارت و قوانین را جبران کند. اما مهلت ایران برای تصویب قوانین مربوطه در سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. گروه ویژه اقدام مالی از اکتبر سال ۲۰۱۹ به اعضای خود هشدار داده که روابط مالی با ایران اقدامات نظارتی مضاعف ضروری است.

john kirby

روسیه به ایران جنگنده می‌دهد

کاخ سفید هشدار داد، روسیه ممکن است به‌عنوان بخشی از توسعه روابط دفاعی با ایران جنگنده در اختیار این کشور قرار دهد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود گفت که روسیه ممکن است جنگنده در اختیار ایران قرار دهد. وی با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جریان جنگ اوکراین مدعی شد، واشنگتن اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد این حمایت‌های ایران از روسیه در حال افزایش است. کربی در ادامه ادعاهای خود گفت: روسیه نیز در ازای آن قرار است حمایت‌های بی‌سابقه‌ای به ایران ارائه دهد و دولت ایالات متحده قویا بر این باور است که روسیه احتمالا جت‌های جنگنده به ایران می‌دهد. ایران همچنین به دنبال خرید میلیون‌ها دلار تجهیزات نظامی روسیه، ازجمله هلیکوپتر و رادار است. این مقام آمریکایی افزود: ما این موضوع را به دقت زیر نظر خواهیم گرفت تا ببینیم چه چیزی واقعاً اتفاق می‌افتد و در صورت وجود، چه معاملاتی واقعاً انجام شده است.

640px Flag of Germany

باز بودن کانال‌های گفت‌وگو

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با طرح ادعاهایی علیه تهران تاکید کرد که به‌رغم تنش‌ها، کانال‌های گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی باید باز بمانند. دنیس کومیتات، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در گفت‌وگو با الشرق الاوسط در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که کشورش تحولات سیاسی ایران در سطح داخلی و خارجی را با نگرانی دنبال می‌کند. وی مدعی شد که نظام ایران تحت فشار شدید مردم خود برای ایجاد گشایش است، اما پاسخ این نظام به مردم از طریق گفت‌وگو نیست بلکه از طریق سرکوب و خشونت است. سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که کشورش این اقدامات ایران را به‌شدت محکوم می‌کند. کومیتات در ادامه ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق متهم کرد. وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که آلمان نگران تحرکات بلند‌مدت هسته‌ای ایران است و تلاش برای دوری از تنش هسته‌ای امری ضروری است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی