| کد مطلب: ۴۶۰۴

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

پاسخ به سوالات آژانس امیرعبداللهیان به مسکو می‌رود تحریم‌های جدید انگلیس

Behrouz Kamalvandi

پاسخ به سوالات آژانس

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «ما هنوز این احساس را نداریم که غنی‌سازی را بیشتر انجام دهیم. اگر بخواهیم اورانیوم را بیشتر غنی‌سازی کنیم به آسانی آن را اعلام می‌کنیم. ما به آژانس پاسخ داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که زیرساخت‌های غنی‌سازی را تغییر نداده‌ایم. ما گفتیم که زیرساخت‌های غنی‌سازی ما به‌گونه دیگری است. شاید از نظر شما این تغییرات در رابطه با غنی‌سازی متفاوت باشد. ورودی و خروجی ممکن است متفاوت باشد. زمانی‌که تغییراتی در زیرساخت‌های غنی‌سازی انجام می‌شود شما باید این موضوع را با آژانس مورد بررسی قرار دهید. شما باید جزئیات پادمان‌ها با آژانس را مورد بررسی قرار دهید. شما باید در رابطه با این مسائل شفاف باشید. آنها اعلام کردند تغییراتی در زیرساخت‌ها انجام شده است. اما باید بگویم که زیرساخت‌ها تغییر نکرده است. هیچ تغییری ایجاد نشده است. ما به آنها گفتیم که بازرس شما اشتباه اعلام کرده است، زیرا زیرساخت‌های غنی‌سازی تغییر نکرده بود.»

abdolahian

امیرعبداللهیان به مسکو می‌رود

یک رسانه روسی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که امیرعبداللهیان به زودی راهی مسکو خواهد شد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان به‌زودی به مسکو خواهد رفت. وی گفت که تهران و مسکو می‌توانند نقش مهمی در ایجاد توازن در بازار جهانی انرژی ایفا کنند. کنعانی تاکید کرد که اتهامات طرف‌های غربی علیه ایران درخصوص بحران اوکراین انگیزه‌های سیاسی دارد. حسین امیرعبداللهیان اکنون به عراق سفر کرده است و با مقامات ارشد این کشور و روسای احزاب و دیگر شخصیت‌های سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی با تاکید بر اینکه همکاری‌ها میان ایران و روسیه در تمامی زمینه‌ها گسترش یافته است گفت که رویکرد تهران و مسکو در مخالفت با تک‌قطبی آمریکا در منطقه ‌و جهان پایه و اساس تقویت همکاری سیاسی میان دو کشور است، قطار توسعه روابط میان ایران و روسیه در مسیر خوبی در حال حرکت است و ما خوشبین هستیم که روابط دو کشور روزبه‌روز گسترده‌تر شود و شکوفایی بیشتری در روابط ببینیم.

flag

تحریم‌های جدید انگلیس

دولت انگلیس در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه برخی افراد در صنایع پهپادی ایران و افراد و نهادهای روسی اعمال کرده است. در این بیانیه آمده است: «تحریم‌های جدید صادرات تمامی اقلامی را ممنوع می‌کند که استفاده از آنها توسط روسیه در جنگ، تا به امروز برای اوکراین معلوم شده است.» دولت انگلیس افزود: «این تحریم‌ها ۹۲ فرد و نهاد روسی از جمله افراد و نهادهای مرتبط با روس اتم را هدف قرار می‌دهد.» همچنین در این بیانیه آمده است: «۵ نفر از مدیران ارشد اجرایی در صنایع هوایی قدس، شرکتی که پهپادهای به‌کاررفته در جنگ‌ اوکراین را تولید می‌کند نیز تحریم شده‌اند. این اقدام نشانگر تعهد ما به افزایش فشار بر کشورهای سوم است که ارتش روسیه را تجهیز می‌کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی