| کد مطلب: ۴۵۷۴

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

ادعای اسرائیل درباره مکانیسم ماشه احضار کاردار انگلیس درخواست آلمان از ایران

eli cohen

ادعای اسرائیل درباره مکانیسم ماشه

وزیر خارجه اسرائیل ادعا کرد که کشورهای غربی مکانیسم ماشه علیه ایران را تا پیش از مجمع عمومی سازمان ملل فعال کنند. «الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با آی ۲۴ نیوز پیش‌بینی و ادعا کرد که کشورهای غربی تا پیش از هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) علیه ایران را فعال خواهند کرد. وی در ادامه مدعی شد: اسرائیل تمامی گام‌های لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را اتخاذ خواهد کرد. ایران اولین کشور حامی مالی تروریسم جهانی است. کوهن در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد: آمریکا و اروپا نمی‌توانند دیگر درخصوص مسئله ایران در گوشه‌ای بایستند. ایران نزدیک به اورانیوم با غنای ۹۰ درصد است و این کشور به روسیه برای جنگ در اوکراین تجهیزات می‌دهد. وی در ادامه ادعا کرد: آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی تا پیش از مجمع عمومی سازمان ملل مکانیسم ماشه در رابطه با ایران را فعال می‌کنند.

england

احضار کاردار انگلیس

در اعتراض به تداوم اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، کاردار موقت سفارت انگلیس به وزارت خارجه احضار شد. براساس آنچه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است در این ملاقات که روز دیروز انجام شده، رئیس اداره سوم غرب اروپا طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس را تداوم سیاست ایران‌هراسی خوانده و خواستار توقف این رویکرد غیردوستانه دولت بریتانیا شد. وی همچنین ضمن سیاسی‌کارانه دانستن تحریم‌های جدید انگلیس افزود: کشوری که شدیدترین تبعیض‌ها و اجحاف‌ها را در حق مهاجران و مسلمانان روا داشته و پناهجویان را برخلاف قوانین بین‌المللی بالاجبار به رواندا منتقل می‌کند، در جایگاهی نیست که در مورد حقوق بشر سخن بگوید. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته نشان داده که تسلیم جوسازی‌ها و فشار‌های خارجی نمی‌شود و بر همین اساس به‌زودی پاسخ متقابل نسبت به تحریم‌های رژیم بریتانیا را اعلام خواهد کرد.

Annalena Baerbock

درخواست آلمان از ایران

وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای با «غیرقابل قبول» خواندن حکم اعدام یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی، از ایران خواست از این حکم اجتناب کند. دولت آلمان در واکنش به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی و سرکرده گروه تروریستی تندر، این حکم را «غیرانسانی» تلقی کرده و آن را محکوم کرد. آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای با گفتن اینکه این حکم «مطلقا غیرقابل قبول» است، ادعا کرد که «پاسخ محکمی» به آن داده خواهد شد. او گفت: ما از ایران می‌خواهیم با اصلاح کاستی‌ها در روند فرجام‌خواهی، حکم دادگاه را متناسب با آن تصحیح کرده و از حکم اعدام اجتناب کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی