| کد مطلب: ۳۸۴۴

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تعاملات با آژانس برقرار است انتقاد از رئیس‌جمهور کره درخواست هالک‌بانک به آمریکا

eslami mohammad

تعاملات با آژانس برقرار است

رئیس سازمان انژری اتمی با اشاره به اظهار تمایل و آمادگی رافائل گروسی برای سفر به ایران گفت: «باید هماهنگی سفر انجام شود؛ به‌محض اینکه اهداف و برنامه سفر نهایی و هماهنگ شود، سفر مدیرکل به ایران انجام می‌شود.»‌ محمد اسلامی در حاشیه نشست هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی مرتب مواضع‌شان درباره برجام را تغییر می‌دهند، گفت: « اخیرا دیدیم که سخنگوی اتحادیه اروپا گفته برجام نمرده و مذاکرات ادامه دارد. از این‌رو مشهود است که فضاسازی علیه جمهوری اسلامی چقدر زیاد است و میزان صداقت آنها در موضع‌گیری‌هایشان هم چقدر است.» رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: «موضوعی که در دستور کار ما بوده، رفع ابهامات آژانس و پاسخ به اتهاماتی بوده است که عناصر و عوامل ضدانقلاب آن را تولید کردند. اینها بازرسی کردند و همه این مراحل طی شده و کل مذاکرات ظرف ۲۰ سال حاصلش برجام شده است. آنها از برجام خارج شدند، الان می‌خواهند برگردند، باز آن اتهامات را کنار سند برجام گذاشته‌اند؛ درحالی‌که اینها دو موضوع نیست، یک موضوع است.» اسلامی گفت: «امروز به‌صراحت اعلام می‌کنیم و بارها هم آژانس اعلام کرده است که هیچ فعالیت و سایت اعلام‌نشده‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. تعاملات ما با آژانس برقرار است. آقای گروسی هم اعلام آمادگی کرده‌اند به ایران بیایند و باید هماهنگی سفر انجام شود. به‌محض اینکه اهداف و برنامه سفر نهایی و هماهنگ شود، سفر مدیرکل آژانس به ایران انجام می‌شود.»

Flag of South Korea

انتقاد از رئیس‌جمهور کره

رهبر حزب اصلی مخالفان کره‌جنوبی با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشورش علیه ایران در جریان سفر به امارات آن را متعصبانه و یک فاجعه دیپلماتیک توصیف کرد. لی‌جائه‌میونگ، رهبر حزب دموکراتیک کره‌جنوبی که اپوزیسیون اصلی این کشور محسوب می‌شود از اظهارات اخیر یون‌سوک‌یول، رئیس‌جمهور این کشور که در جریان سفر خود به امارات متحده عربی، وضعیت روابط ایران و امارات را با روابط سئول و پیونگ‌یانگ مقایسه کرده بود به‌شدت انتقاد کرد. وی ادامه داد: «شما نمی‌توانید از طریق یک دیپلماسی مغرضانه، متعصبانه و کوته‌بینانه مبنی بر اینکه «دشمن دوست من، دشمن من است» به‌درستی از مردم و منافع ملی محافظت کنید.» وی تصریح کرد: «این اظهارات بسیار اشتباه و بدون فکر، امارات متحده عربی را در موقعیت دشواری قرار داده و ایران را تحریک کرده است.»

Turkey

درخواست هالک‌بانک به آمریکا

دیوان عالی آمریکا درخواست یک بانک دولتی ترکیه‌ برای تجدیدنظر درخصوص پرونده نقض تحریم‌های ایران را بررسی می‌کند. دیوان عالی آمریکا روز سه‌شنبه با برگزاری یک دادگاه بررسی کرد که آیا دولت فدرال آمریکا می‌تواند علیه هالک‌بانک ترکیه اتهامات کیفری را در رابطه با پرونده کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن دنبال کند. وکیل هالک بانک ترکیه به قضات این دادگاه گفت که مصونیت حاکمیتی این نهاد را در برابر تعقیب کیفری تحت سوابق چندصدساله محافظت می‌کند، اما دو دادگاه فدرال پایین‌تر پیش از این گفته بودند که تعقیب ممکن است ادامه یابد و هیچ منعی در قانون فدرال برای پیگیری این پرونده توسط یک وکیل آمریکایی در نیویورک وجود ندارد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی