| کد مطلب: ۳۶۸۸

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین اعتراض ایران به عراق اسناد ایران در دفتر پیشین بایدن مخالفت با توقیف دارایی‌های ایران

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین

کاخ کرملین اعلام کرد که روسای‌جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی در خصوص مسائل انرژی و ترابری گفت‌وگو کردند. کاخ کرملین روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نوشت که در این تماس تلفنی، سران دو کشور در خصوص «پروژه‌های سودآور دوجانبه در بخش لجستیک، انرژی و همچنین ترابری» به گفت‌وگو پرداختند و تمایل خود برای «عادی‌سازی» وضعیت سوریه را ابراز کردند.

amir abdollahian

اعتراض ایران به عراق

وزیر امورخارجه گفت: «سه روز پیش سفیر عراق در تهران را به وزارت خارجه فراخواندیم.» حسین امیر عبداللهیان صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در پاسخ به سوالی در مورد اقدام برخی از مقامات عراقی از جمله نخست‌وزیر این کشور در ارتباط با استفاده از نامی مجعول به جای واژه خلیج‌فارس گفت: «سه روز پیش سفیر عراق را فراخواندیم و اعتراض خود را در این زمینه اعلام کردیم، دیروز نیز نخست‌وزیر عراق در توئیتی به نحوی مسئله را جبران کرد.» وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سفیر چین در تهران مستقر است، گفت: «بله مستقر است.» امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در مورد شایعه استعفایش، گفت: «من چنین‌چیزی‌ را نشنیده‌ام.» وی در پاسخ به این سوال که پس این موضوع را تکذیب می‌کنید؟ گفت: «قویا.»ر

biden1

اسناد ایران در دفتر پیشین بایدن

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از برخی منابع گزارش داد، اسنادی محرمانه درخصوص ایران، اوکراین و انگلیس در دفتر پیشین جو بایدن پیدا شده‌ است. یک منبع مطلع به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده که درمیان پرونده‌هایی که پاییز گذشته در دفتر خصوصی جو بایدن یافت شده، 10 سند محرمانه درخصوص ایران، اوکراین و انگلیس بوده است. این منبع عنوان کرد، این اسناد مربوط به سال‌های 2013 تا 2016 بوده‌اند و به دوران فعالیت جو بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور مربوط بوده‌اند. این اسناد از سه یا چهار جعبه پیدا شده بودند که درآنها یادداشت‌های غیرمحرمانه ذیل «قانون اسناد ریاست‌جمهوری» قرار داشت. اکثر جعبه‌ها درون این دفتر شامل اسنادی درخصوص خانواده بایدن بوده‌اند.

Flag of Canada

مخالفت با توقیف دارایی‌های ایران

دادگاهی در کانادا طی یک حکم اعلام کرد، خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی نمی‌توانند دارایی‌های دولتی ایران در کانادا را توقیف و مصادره کنند. دادگاه عالی اونتاریو طی حکمی اعلام کرد که خانواده‌های قربانیان پرواز PS752 نمی‌توانند دارایی‌ها یا حساب‌های بانکی خاصی را در کانادا توقیف کنند، چراکه دولت فدرال این اموال را متعلق به جمهوری اسلامی می‌داند که تحت قوانین بین‌المللی محافظت می‌شوند. این دادگاه سال گذشته برای خانواده‌های پنج تن از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی مبلغ ۱۰۷ میلیون دلار به‌علاوه سود آن غرامت تعیین کرد. از آن زمان، وکلای این خانواده‌ها در تلاش بوده‌اند تا دارایی‌های ایران در کانادا را توقیف کنند اما اکنون دادگاه حکم داده است که آنها به لحاظ قانونی قادر به انجام این کار نیستند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی