| کد مطلب: ۳۶۶۰

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

اتهام بزرگ آمریکا به ایران درباره جنگ اوکراین حفظ دیپلماسی در برابر ایران افزایش فشار به ایران

jake sullivan

اتهام بزرگ آمریکا به ایران درباره جنگ اوکراین

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفر خود به مکزیک همراه با جو بایدن به خبرنگاران گفت که ایران ممکن است با تأمین پهپادها و سایر تسلیحات مورد استفاده روسیه در حمله به اوکراین، به جنایات جنگی گسترده در اوکراین کمک کند. اظهارات سالیوان با استناد به گفته مقامات اوکراینی بوده است که مدعی شده بودند روسیه از صدها هواپیمای بدون سرنشین شاهد-۱۳۶ ساخت ایران در حمله به اوکراین استفاده کرده است. پیش از این مقامات ایالات متحده در ماه اکتبر مدعی شده بودند مدارکی در اختیار دارند که ثابت می‌کند نیروهای ایرانی مستقیماً روی زمین، در کریمه و در جریان جنگ در کنار نیروهای روسی حضور داشته‌اند. از طرفی وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته هم تحریم‌ها و اقدامات گسترده‌تری را علیه بخش هوایی و دفاعی ایران اِعمال کرده بود. این در حالی‌ست که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود ایران اکنون به بزرگترین حامی نظامی روسیه تبدیل شده است.

ned price

حفظ دیپلماسی در برابر ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالاتی درباره موضوع احیای توافق هسته‌ای، گفت که ایران در این مسیر روی دیپلماسی متمرکز نبوده و به همین دلیل مذاکرات برای احیای توافق تا کنون بی‌نتیجه بوده است. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، گفت: «هدف ما این است که ایران مادامی که رویه‌اش را تغییر نداده، احساس کند تحت فشار است. آمریکا بر این باور است که حفظ دیپلماسی کارآمدترین و پایدارترین ابزاری است که می‌توان با کمک آن مانع دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی شد. تمرکز ما همیشه روی آن معطوف بوده است.»

analena

افزایش فشار به ایران

وزیر امور خارجه آلمان با تکرار مواضع خود علیه ایران گفت: ما به اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهیم. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شد. بربوک که از زمان آغاز فعالیت خود مواضع تندی علیه ایران اتخاذ کرده است، در پیام خود نوشت: ما همچنان به افزایش فشار بر ایران به‌ویژه علیه سپاه پاسداران ادامه می‌دهیم. ما از ماه اکتبر تحریم‌هایی را علیه ده‌ها نفر از سران این نهاد اعمال کرده‌ایم. پول شما مسدود شده، تجارت شما دشوار و آزادی عمل‌تان محدود شده است. وی در توئیتی دیگر نوشت: ما ابتکار عمل را با شرکای اتحادیه اروپا برای تهیه فهرست‌های جدید در نشست بعدی شورای روابط خارجی در دست گرفته‌ایم. این برای‌مان کافی نیست و قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است. وزیر امورخارجه آلمان همچنین نوشت: موانع قانونی برای تروریستی اعلام کردن باید برطرف شود. از این‌رو، با اتحادیه اروپا تماس گرفته‌ایم تا شرایط را روشن کنیم. سپاه پاسداران در حال حاضر نیز به‌عنوان یک سازمان در اتحادیه اروپا تحریم شده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی